پیش از انقلاب همه تجهیزات صنعت برق، وارداتی ولی اکنون ۹۸ درصد ساخت داخل هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۸:۴۹:۳۸
کد خبر: ۸۱۳۷۷۵
پیش از انقلاب همه تجهیزات صنعت برق، وارداتی ولی اکنون ۹۸ درصد ساخت داخل هستند
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: استفاده ۹۸ درصدی تجهیزات ساخت داخل ثمره پیروزی انقلاب اسلامی است، درحالیکه قبل از انقلاب کوچکترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق نیز وارداتی بودند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، اکبر حسن‌بکلو گفت: برق نعمتی است که فقط حامل «رفاه» نبوده و علاوه بر آن با گسترش خدمات‌رسانی برق، شاخص های تولید، اشتغال و از همه مهم‌تر آگاهی را تغییر می دهد.

*هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق در آذربایجان غربی وجود ندارد

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در راستای توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم برق‌رسانی به تمامی روستاهای استان را در اولویت قرارداده این در حالی است که تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی از این نعمت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای برق‌دار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها، ۹۶ روستا بود که این تعداد پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به بیش از ۲ هزار و ۸۱۲ روستا رسیده است که این رقم نزدیک به ۳۰ برابر نسبت به سال‌های قبل از انقلاب افزایش دارد، درحالی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، درآمدهای نفتی کشور بیشتر بود اما اراده‌ای برای محرومیت‌زدایی وجود نداشت.

حسن‌بکلو در ادامه تشریح کرد: در سطح استان تنها  ۲۵ روستای بدون برق وجود دارد که از این تعداد ۱۰ روستا زیر ۱۰ خانوار بوده و ۱۵ روستای دیگر خالی از سکنه هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۷ روستاهای بیش از ۵ خانوار نیز به جمع روستاهای برق‌دار خواهد پیوست که این پرو‌ژه‌ها، هم اکنون نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اضافه کرد: باقی روستاهای بدون برق خالی از سکنه هستند و به همین دلیل نیز در اولویت‌های بعدی جهت برق‌رسانی قرار دارند، با وجود اینکه خدمات رسانی به روستاها به اتمام رسیده اما جهت مهاجرت معکوس و جذب سرمایه گذار در بخش‌های روستایی در تلاش خواهیم بود تا همین تعداد اندک روستاهای باقی مانده نیز برق‌دار شوند.

*شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ۹۹/۸ درصد از برنامه‌های محوله را به پایان رسانده است

حسن‌بکلو بیان کرد: امروز که در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران قرار داریم شرکت توزیع نیروی برق ۹۹/۸ برنامه‌های محوله خود را با تلاش‌های شبانه روزی تک‌تک همکاران شرکت توزیع به انجام رسانده است.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: در چشم انداز سند استراتژیک به دنبال صددرصد کردن خدمات شرکت برق به صورت غیرحضوری هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که هیچ نیازی به مراجعه حضوری مشترکین در شرکت توزیع برق وجود نداشته باشد، هم‌اکنون نیز ۱۱ خدمت شرکت توزیع نیروی برق به صورت غیرحضوری و از طریق سایت شرکت انجام می‌شود.

* خودکفایی در صنعت برق دستاورد انقلاب اسلامی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی تیرهای چوبی برق نیز وارد می‌شد و تیرهای بتونی نیز وجود نداشت اما اکنون در اکثر بخش‌های صنعت برق خودکفا هستیم.

حسن‌بکلو اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به ۹۸ درصد از تجهیزات مورد استفاده وارداتی بودند اما اکنون ۹۸ درصد از تجهیزات ساخت داخل هستند.

وی افزود: در آذربایجان غربی کارگاه‌های متعدد ساخت تیرهای بتنی برق وجود دارد همچنین شرکت‌هایی در حوزه ساخت ترانس‌های برق و کابل فعالیت می‌کنند که شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی سعی می‌کند از تجهیزات ساخت استان یا داخلی استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز