استاندارخوزستان در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد:

مجموعه نفت نتوانسته انتظارات را در خوزستان برآورده کند/ آسیب های اجتماعی صرفا با افزایش منابع کاهش نمی یابد/محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۸:۰۵
کد خبر: ۸۱۴۱۲۳
مجموعه نفت نتوانسته انتظارات را در خوزستان برآورده کند/ آسیب های اجتماعی صرفا با افزایش منابع کاهش نمی یابد/محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست
غلامرضا شریعتی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان گفت: مجموعه نفت بیشترین منابع مالی را در حوزه مسوولیت های اجتماعی هزینه کرده است، اما با این وجود این هزینه ها نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، به ضرورت و بازنگری در خصوص چگونگی پدیده های اجتماعی و علل بروز آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در مواجه با پدیده های اجتماعی باید فضای پژوهشی و علت های بروز این آسیب ها را شناسایی کنیم و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می شود با کارشناسی و وحدت رویه همراه باشد.

او با بیان اینکه مسئولیت های اجتماعی حرکت در مسیر عدالت است و توجه به تحقق آن به محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته کمک می کند، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی صرفاً با افزایش منابع صورت نمی گیرد بلکه فرهنگ سازی همه جانبه با شناخت از روحیه و فرهنگ مردم امکان پذیر است.

شریعتی افزود: توسعه اجتماعی بدون عدالت محوری و توزیع مناسب منابع امکان پذیر نیست و باید با تمرکز و ایجاد فضای کارشناسی و پژوهشی، وحدت رویه را شکل دهیم و از حرکت انفرادی و تک روی در حوزه اجتماعی جلوگیری کنیم.

مقام عالی دولت در خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت شورای فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: همه شما در دستگاه ها و سازمان های باید از پتانسیل ها و توانمندی های خود استفاده کنید و کار را به گونه ای انجام دهید که برای مردم ملموس باشد که متاسفانه بسیاری از دستگاه ها به صورت هماهنگ در حوزه اجتماعی فعالیت ندارند و این مساله باعث هدر رفت سرمایه و منابع می شود.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه چهار درصد از کل اعتبارات برای اجرای طرح افزایش تولید و نگهداری 28 مخزن نفتی در محدوده استان منابع قابل قبولی را در حوزه مسئولیت های اجتماعی تامین می کند، در خصوص نحوه تقسیم و هزینه کرد سهم خوزستان از پروژه های وزارت نفت در این بخش، توضیح داد: به رغم مخالفت وزارت نفت، در شورای ملی اقتصاد تلاش های زیادی صورت گرفت تا توزیع و هزینه کرد این منابع بر اساس نظر شورای برنامه ریزی استان خوزستان انجام شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این منابع بر اساس طرح آمایش سرزمینی و بررسی های کارشناسی توسط شورای برنامه ریزی خوزستان هزینه می شود از این طریق بخشی از مشکلات استان در حوزه های مختلف زیرساختی رفع شود.

شریعتی با عنوان اینکه همایش بین المللی سی اس آر با عنوان مسئولیت اجتماعی صنایع، محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم فرصت مناسبی برای دستگاه ها است تا از این طریق بتوانند اینگونه تعهدات خود به استان را سازماندهی کرده و با برنامه ریزی بهتر انجام دهند، بیان کرد: در پتروشیمی های استان انسجام خوبی در حوزه اجتماعی وجود دارد و شورای اجتماعی پتروشیمی های استان تعریف خوبی از حوزه اجتماعی و کاهش آسیب های موجود انجام دادند ولی هنوز کافی و مورد رضایت نیست و نیاز است برنامه های مطالعاتی و تحقیقاتی بهتری در هر شورایی انجام شود.

او بیان کرد: شرکت ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی موظف هستند سهم حوزه اجتماعی در مقوله های مختلف اجتماعی را انجام دهند ولی استان باید محوریت باشد و دولت در استان مشخص می کند این برنامه ها چگونه انجام و اجرا شود.

شریعتی در پایان افزود: محرومیت زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی منوط به پیگیری همه جانبه دولت و هم چنین حضور مردم در صحنه است و بدون حضور و مشارکت مردم کاهش معضلات اجتماعی امکان پذیر نمی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز