سرلشکر باقری تشریح کرد:

جزئیات حمله به اتوبوس نیروهای سپاه در زاهدان

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۴۴:۲۳
کد خبر: ۸۱۴۱۳۴
جزئیات حمله به اتوبوس نیروهای سپاه در زاهدان
اتوبوس حامل پاسداران دارای اسکورت مسلح برای مقابله با حمله مسلحانه بوده است ولی به دلیل اینکه این عملیات به صورت انتحاری انجام شد، این حادثه تلخ را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی، افزود: وجود ناوگان های دریایی آمریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس، گشت زنی های هوایی نیروهای خارجی در منطقه و وجود پادگان های نظامی در کشورهای اطراف، تهدیداتی را علیه ایران ایجاد کرده ولی اقتدار نیروهای مسلح اجازه عرض اندام به این تهدیدات را نداده است.

وی توان فنی تولید تسلیحات نظامی در کشور قابل مقایسه با پیش ازانقلاب نیست گفت: پیش از انقلاب 4 درصد نیاز تسلیحاتی کشور درداخل تولید می شد، این درحالی است که امروز بیش از 85 درصد تسلیحات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: صنایع دفاعی کشور امروز در اوج فناروی و دانش فنی برای ساخت انواع تسلیحات پیشرفته قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده مستشاری نیروهای مسلح ایران دربه شکست کشاندن داعش در عراق و سوریه افزود: تجربیات نیروهای مسلح در سطح فرماندهی و مستشاری موجب شد تا پیروزی های بزرگی در جنگ سوریه و عراق با داعش و تکفیری ها، آزادی سازی سرزمین ها و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در این مناطق رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح بعد از دوران دفاع مقدس، با تدبیر رهبر معظم انقلاب در کشور ایجاد شد گفت: این ستاد حدود 30 سال است که برنامه ریزی، نظارت و طرح ریزی کلان حرکتی تمام نیروهای مسلح را به عهده دارد که در این راستا مسیر حرکتی قابل قبولی طی شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: فرماندهی مدبرانه فرمانده کل قوا موجب شده تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با موفقیت های چشمگیر در ابعاد مختلف دست یابد.

سردار باقری جذب عناصر مومن و انقلابی در نیروهای مسلح را از جمله اولویت های ستاد کل دانست و ادامه داد: در راستای تربیت و آموزش و بصیرت افزایی نیروهای مسلح استفاده از روحانیون در یگان های مختلف نظامی در دستور کار است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درادامه به جنایت اخیر در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بیشتر توجه پاکستان به مرز هند و افغانستان است و در مرز ایران نیروی زیادی ندارد و این باعث شده تا عربستان از این خلاء برای آموزش و تجهیز تروریست ها استفاده کند.

وی با اشاره به جزئیاتی از حادثه تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: اتوبوس حامل پاسداران دارای اسکورت مسلح برای مقابله با حمله مسلحانه بوده است ولی به دلیل اینکه این عملیات به صورت انتحاری انجام شد، این حادثه تلخ را رقم زد.

سردار باقری ادامه داد: در این حادثه خودروی تروریست ها پر از مواد منفجره از کنار اتوبوس حامل پاسداران عبور کرده و با رسیدن در کنار این اتوبوس اقدام به انفجار خودرو می کند.

وی تاکید کرد: پاکستان قول هایی برای برخورد با تروریست ها داده است ولی توان آنها اندک و منطقه وسیع است و جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده است که در صورتی که پاکستان توان برخورد با آنها را ندارد، ایران خود وارد عمل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود همه توطئه ها امنیت موجود در کشور بسیار قابل قبول است گفت: نیروهای مسلح در راستای توسعه و آبادانی و خودکفایی کشور تمام طرفیت های خود را به کار گرفته است که افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس که اخیرا توسط رئیس جمهوری در هرمزگان به بهره برداری رسید از جمله این طرح ها بوده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، مطالبه رهبری از بسیج را تربیت هشت میلیون بسیجی پای کار، مومن و انقلابی اعلام کرد و گفت: این آمار در کنار 20 میلیون جوان بسیجی است که در حال سازمان دهی شدن در بسیج می باشد.

وی توجه به آموزش و تربیت سربازان در دوران خدمت ادامه داد: تا کنون 200 هزار تن از جوانان سرباز شغل ومهارتی را در پادگان ها آموخته و گواهینامه رسمی دریافت کرده اند .

وی در ادامه با تجلیل از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برآوردها نشان می دهد که حضور مردم در این راهپیمایی 20 درصد بیش از سال گذشته بود که این حضور گسترده مسئولیت مسئولان و نیروهای مسلح را بیش از پیش سنگین کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز