در راستای اجرای طرح ملی "چهل قلم" ؛

آیین تجلیل از «مژگان شیخی» در خرم آباد برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۱:۵۱:۵۵
کد خبر: ۸۱۴۵۳۸
آیین تجلیل از «مژگان شیخی» در خرم آباد برگزار شد
در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم»، آئین تجلیل از «مژگان شیخی» نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ آئین تجلیل از مژگان شیخی، نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان؛ قاسم ولی زاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری؛ اسد عبدالهی، فرماندار شهرستان خرم آباد؛ ولی اله رستمی نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد؛ صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان؛ جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد؛ کتابداران؛ نویسندگان؛ علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان هلال احمر استان لرستان برگزار شد.

 فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضرین، به موفقیت مژگان شیخی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان اشاره واظهارکرد: این نویسنده برجسته دارای بیش از 200 عنوان تالیف و ترجمه است.

علی نوری، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه لرستان نیز در این مراسم از تجلیل و برزگداشت بزرگان به عنوان یک سنت حسنه نام برد و بر ضرورت برگزاری چنین برنامه هایی در حوزه های مختلف تاکید کرد.

او ضمن بیان ویژگی های آثار و تالیفات  شیخی، هویت سازی برای کودکان و توجه به هویت اسلامی و ایرانی به صورت همزمان را از ویژگی های برجسته آثار این نویسنده برشمرد.

نوری  با بیان اینکه بسیاری از نواقص و کاستی ها ریشه در دوران کودکی انسان دارد، تصریح کرد: اگر می خواهیم در آینده نسلی پویا داشته باشیم، باید به هویت بخشی به کودکان توجه ویژه ای داشته باشیم.

این استاد دانشگاه از قرآن، سنت، کلام ، حدیث، فقه به عنوان عناصر هویت اسلامی و از آثاری همچون شاهنامه، تاریخ بیهقی و کلیله و دمنه به عنوان عناصر هویت ایرانی نام برد و گفت: آثار برجسته حوزه ادبیات در قرون سوم و چهارم هجری به خاطر توجه همزمان به هویت اسلامی و ایرانی، ماندگار گشته اند.

همچنین در این مراسم محمدتقی عزیزیان مسئول انجمن قلم شهرستان خرم آباد نیز در سخنانی به تشریح ویژگی های آثار و تالیفات مژگان شیخی پرداخت و گفت: در یک نگاه کلی میتوان آثار این نویسنده را در قالب ترجمه در حوزه  کودک، بازآفرینی ادبیات کهن و تالیفات در حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس تقسیم بندی کنیم.

او افزود: آنچه در ترجمه آثار مربوط حوزه ادبیات کودک و نوجوان حائز اهمیت است، شناخت زبان مبدا و مقصد و توجه به ظرافت ادبیات کودک و نوجوان است که هر دوی این ویژگی ها در آثار ترجمه شده این نویسنده وجود دارد.

عزیزیان همچنین از کتاب «تابستان و غاز سفید» مژگان شیخی به عنوان اثری با نثر روان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نام برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز