نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور:

اندیشه های عمیق ادبیات کهن به صورت ساده به کودکان انتقال یابد

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۲:۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۱۴۵۴۹
اندیشه های عمیق ادبیات کهن به صورت ساده به کودکان انتقال یابد
مژگان شیخی گفت: در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باید اندیشه های اخلاقی وعرفانی را به صورت ساده و با همان محتوا به کودکان انتقال دهیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ مژگان شیخی نویسنده برجسته حوزه ادبیات کوک و نوجوان کشوردر  آئین تجلیلی که به مناسبت بزرگداشت وی درخرم آباد  برگزار شده بود از اهتمام  نهاد کتابخانه ها ی عمومی کشور در برگزاری طرح «چهل قلم» و ارج نهادن به زحمات نویسندگان و اهالی قلم تقدیرکرد و افزود: این نهاد فرهنگی با برگزاری مسابقات و برنامه هایی همچون جشنواره های قصه گویی و کتابخوانی و  توجه خاص به تامین منابع و آموزش کتابداران بخش کودک در کتابخانه های عمومی، نقش عمده ای در گرایش کودکان و نوجوانان (جامعه)  به سمت و سوی مطالعه و نهادینه کردن کتابخوانی در خانواده ها  دارد.

 شیخی از ادبیات کهن به عنوان گنجینه غنی یاد کرد که دارای اندیشه های عمیق عرفانی و اخلاقی است و گفت: در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، ما باید این اندیشه ها را به صورت ساده و با همان محتوا به کودکان انتقال دهیم.

این نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان به تاثیر گذاری قصه در بیان و انتقال مفاهیم به کودکان اشاره کرد و یادآورشد: قرآن، تعالیم انسان ساز خود را از طریق قصه بیان می کند و این نشان دهنده این است که ساختار فکر انسان با یادگیری از طریق روایت کردن و شنیدن متناسب است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز