استاد دانشگاه و جامعه شناس؛

دانشگاه ها از فعالیت انجمن های جامعه شناسی استقبال کنند

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۱۵۱۸۷
دانشگاه ها  از فعالیت انجمن های جامعه شناسی استقبال کنند
استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: انجمن های جامعه شناسی ظرفیتی تحلیلگر و غیرانتفاعی هستند که باید وجود آن در مسیر برنامه های منطقه ای و توسعه ای نهایت بهره برده شود.

به گزارش برنا از اراک ، پرویز اجلالی  در نشست تخصصی بررسی بینش جامعه شناختی در توسعه شهر اراک، افزود: ظرفیت های جامعه شناسی باید به شکل کاربردی در رده های تصمیم سازی و اجرایی استان ها لحاظ شود و تنها به توسعه رشته های دانشگاهی نمی توان به حل مسایل و موضوعات پرداخت.

وی اظهار داشت: شکل گیری هسته های جامعه شناسی برای دخالت در امور اجرایی و تصمیم سازی در سطح استان ها بیانگر پختگی مدیریتی و حرکت به سمت برنامه ریزی علمی و کاربردی محسوب شده و این مهم سرمایه ای سترگ است.

استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: داشتن انجمن جامعه شناسی در هر دانشگاهی افتخار است و باید بنیه علمی به ویژه در علوم انسانی در بطن جامعه به پیشبرد امور، مسئله شناسی بهنگام و نسخه های اثربخش در رفع مشکلات بیانجامد وگرنه مراکز دانشگاهی تنها کارخانه صدور مدرک می شوند و نفعی به حال جامعه ندارند.

اجلالی خاطرنشان کرد: حمایت استانداری مرکزی در تاسیس انجمن جامعه شناسی این استان نشان از سوگیری و درک بالای حلقه مدیریتی این استان در پیشبرد امور دارد.

وی اظهار داشت: موسسات دانشگاهی باید از فعالیت انجمن های جامعه شناسی استقبال کنند زیرا ترویج علم و دانش یکی از ویژگی های انجمن جامعه شناسی به عنوان یک موسسه علمی و پژوهشی است.

استاد دانشگاه و جامعه شناس گفت: وجود برخی ضعف ها در جامعه توسط جامعه شناسان به عنوان متخصص علوم انسانی شناسایی می شود که توجه به راه حل رفع مشکلات می تواند از تعمیق مشکلات و بروز بیشتر آسیب های اجتماعی بکاهد.

اجلالی افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از نظر کمی افزایش پیدا کرده اند و شمار دانش آموختگان نیز روند صعودی یافته اما، شیوه به کارگیری از دانش تحصیل کرده ها و اثربخشی عملی آنان در مسایل روز اصلاح نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز