بازگشت آرتمیا به دریاچه ارومیه

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۹:۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۱۵۲۵۰
بازگشت آرتمیا به دریاچه ارومیه
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از مشاهده آرتمیا در آب دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سعید موسوی گفت با توجه به پایش و نمونه برداریهای انجام گرفته از دریاچه ارومیه و همچنین افزایش سطح تراز آب دریاچه در ماههای اخیر به علت افزایش میزان بارش ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه شوری آب کاهش داشته و شرایط برای رشد تنها موجود سخت پوست دریاچه ارومیه آرتمیا ارومیانا  محیا شده و در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری شاهد زندگی دوباره این موجود سخت پوست در دریاچه هستیم که در سالهای گذشته در این مقطع سال مشاهده نگردیده بود که نوید بخش روزهای خوب برای دریاچه می باشد.

موسوی افزود: کارشناسان آزمایشگاه تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بصورت برنامه ریزی شده ماهانه شرایط دریاچه ارومیه را پایش نموده و از آب دریاچه نمونه برداری می نمایند که نتایج این پایش ها در مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی دریاچه ارومیه مستقر در محیط زیست استان تحلیل میگردد.

موسوی گفت با توجه به آخرین نمونه برداری انجام شده میزان شوری آب دریاچه در حال حاظر ۲۸۰ میلی گرم در لیتر می باشد که در ماههای گذشته به حالت فوق اشبا حدود ۴۰۰ میلی گرم در لیتر رسیده بود.

شایان ذکر است تراز دریاچه ارومیه سه شنبه ۳۰ بهمن در حالی به یکهزار و ۲۷۰ متر و ۷۹ سانتی متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۳۶ سانتی متر  افزایش دارد.

نظر شما