معاون وزیر:

تمام توان خود را جهت حمایت از تولید به کار بگیریم

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۸:۳۱:۴۹
کد خبر: ۸۱۵۵۶۱
تمام توان خود را جهت حمایت از تولید به کار بگیریم
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره با اینکه در حال حاضر 13 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح کشور وجود دارد، گفت: دشمن امروزه تولیدات ما را هدف قرار داده است و باید تمام توان خود را در جهت حمایت از تولید به کار بگیریم.

به گزارش برنا از اراک ، حاتم شاه کرمی در آئین تجلیل از چهره های برتر در حوزه کارآفرینی و کارفرمایی استان مرکزی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی در قالب کلمه سه جانبه گرایی و تجلیل از تلاش گران عرصه کار و تولید یک سنت حسنه به حساب می آید، گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره ها بتوانیم فرهنگ قدردانی از تلاش گران و افراد نمونه را در جامعه ترویج دهیم و آن را به یک فرهنگ همه جانبه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و سختی های اقتصادی حاکم بر کشور که بدنبال جنگ تحمیلی به کشور فشار وارد کرد افزود: ما به خاطر دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی امروز هم باید در رابطه با گذر از این مشکل اقتصادی که برای ما ایجاد کرده اند، به دنبال یک هماهنگی، وحدت و هم افزایی در بین همه قوا و تشکل های سیاسی، صنفی، اقتصادی و تشکل های کارگری و کارفرمایی باشیم تا با همت همگی بتوانیم از شرایط دشوار عبور کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگه قصوری را مشاهده می کنیم باید بدانیم که این مشکل متوجه همگی ماست، اما مهم این است که با وحدت و هم افزایی یکدیگر بتوانیم از تمامی ظرفیت هایمان برای گذر از این شرایط استفاده کنیم.

شاه کرمی موضوع تولید را یک موضوع ملی دانست و اضافه کرد: دشمن امروزه تولید ما را هدف قرار داده است و ما موظفیم تا همه توان خود را به کار بگیریم تا از تولید حمایت کنیم. اما حقیقت این است که در شرایط سخت ما نمی توانیم از قوانین و راهکارهایی که برای حل مشکلات در شرایط عادی استفاده می کردیم،  بهره ببریم.

وی با اشاره به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که درسطح استان و کشور ایجاد شده است، گفت: با توجه به این که بحث اصلی امروز، بحث تولیدات و حفظ اشتغال می باشد، این کارگروه با اختیاراتی که طبق آئین نامه های مربوطه برای آن تعریف شده است، با جدیت در حال فعالیت است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور و وزیر صمت بسیار در این کارگروه فعال هستند. من معتقدم که در شرایط خاص باید به این کارگروه اختیاراتی خاصی نسبت داده شود، اما متاسفانه هم اکنون این کارگروه با وجود مسئولیتی که بر عهده دارد توان اجرایی مناسبی ندارد.

شاه کرمی بحث تعامل و هماهنگی را یکی از مسائلی دانست که در حال حاضر باید در دستور کار قرار داد و در ادامه گفت: خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است و ما برای این که بتوانیم بحث سه جانبه گرایی را در تمام سطوح تقویت کنیم، در صدد آن هستیم تا تشکل های کارگری را توسعه ببخشیم. هم اکنون 13 هزار تشکل در سراسر کشور تشکیل شده است و انتظار می رود که در استان مرکزی نیز جهت تقویت این تشکل ها با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری های لازم انجام شود.

وی با اشاره به وجود 254 تشکل کارگری و کارفرمایی که در استان مرکزی وجود دارد، گفت: این رقم با توجه به تعداد تشکل های موجود در سطح کشور و اینکه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته می شود، چندان مناسب نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز