در خطبه های نماز جمعه اردبیل مطرح گردید

امام جمعه اردبیل خواستار تشکیل کمپین نوروز ساده و بی تکلف شد

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۶:۴۴:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۸۳۹
امام جمعه اردبیل خواستار تشکیل کمپین نوروز ساده و بی تکلف شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با همت جمعی و تعهد انسانی و قدسی ، امسال نوروز را ساده برگزار کرده و از همین خطبه کمپینی را بنام 'نوروز را بی تکلف و ساده برگزار کنیم' ، اعلام می کنیم.

به گزارش برنا،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: این روزها مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی طبقات متوسط و دهک های پایین جامعه را تحت تاثیر قرار داده و نزدیکی سال نو مزید بر علت شده است. 
وی از اهالی استان بویژه بانوان که نقش کلیدی در مدیریت خانواده ها دارند ، خواست به این کمپین وارد شده و آن را با تمام توان تبلیغ کنند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از خطبه ها پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد قدرت، نبوغ علمی و تسلیم ناپذیری ملت ایران دانست و گفت: زمانی در این کشور از صفر تا 100 صنعت نفت دست خارجی ها بود، آنها با کار در ایران از ما علاوه بر حقوق، حق توحش هم می گرفتند. 
امام جمعه اردبیل بیان کرد: ملت ما باید بداند که میانگین سنی افرادی که در ساخت این پالایشگاه کار کردند، 32.5 است و بالاخره تشکر ما از مقام معظم رهبری است که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، جرات کارهای بزرگ را به جوانان ما دادند.
آیت الله عاملی در بررسی آثار تحریم ها نیز اظهار داشت: ما در صنعت نفت و پالایشگاه در نقطه صقر بودیم و با تحریم رشد کردیم، عسلویه به طول 80 کیلومتر پر از پتروشیمی و پالایشگاه است و همه آنها به دست مهندسان ایرانی ساخته شده اند.
او افزود: در استخراج نفت و گاز در نقطه صفر بودیم حالا به برکت تحریم در وسط دریا سکوهای عظیم نفتی را خودمان نصب می کنیم و در عمق سه هزار متری کف دریا گاز ترش استخراج می کنیم ، بحدی که شرکت های نفت و گاز بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با تطمیع مهندسان و پیشنهاد دادن حقوق های بالا و خانه و ماشین درصدد جذب متخصصان هستند.
وی پیشرفت علمی جوانان ایرانی در احداث نیروگاه ، نانو تکنولوژی ، داروسازی ، کشتی سازی ، ساخت هواپیماهای جنگی صفر ، سدسازی ، صنایع هوا و فضا ، صنعت ماهواره ، فناوری فضایی ، توان هسته ای ، توان موشکی ، صنایع نظامی ، صنعت زیردریایی و شتاب علمی کشور ایران را برای دشمنان بسیار حساس و نگران کننده دانست.
وی گفت: این هفته ترامپ 2 دانشگاه بزرگ ما را که نه تنها سرمایه ما بلکه سرمایه بشریت است تحریم و ثابت کرد که با پیشرفت علمی ملت ما مخالف است و این کافی است که ما با تحمل ناملایمات با نهایت اقتدار در برابر فزون خواهی های آنها بایستیم.
او بزرگترین محرومیت برای یک ملت را محرومیت علمی و بزرگترین اهانت را محروم کردن آنها از علم و فناوری و آخرین یافته های علمی دانست و افزود: ما به ترامپ می گوییم دیر آمدید ، دیگر تحریم دانشگاه ها و مجامع علمی ما جواب نمی دهد چون اساتید و نخبگان علمی ما به پیشرفت های علمی فوق العاده دست یافته اند.
آیت الله عاملی اظهار داشت: همه این موفقیت ها از تحریم است ، اگر تحریم نبود قطعا فناوری های ذکر شده را از خارج وارد می کردیم و به خودکفایی نمی رسیدیم ، حالا به آمریکایی ها می گوییم اگر تحریم را ادامه دهید در صنایع باقی مانده نیز خودکفا خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز