اهتمام ویژه استاندار به توسعه شرق گلستان و سفر در روز تعطیل

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۹:۳۹:۴۸
کد خبر: ۸۱۵۹۳۹
اهتمام ویژه استاندار به توسعه شرق گلستان و سفر در روز تعطیل
استاندار گلستان با سفر به شهرستان های آزادشهر و مینودشت در روز تعطیل نشان داد که نسبت به رفع کمبودهای زیرساختی و پیشبرد توسعه شرق استان نگاه ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مناف هاشمی در یک روز تعطیل با به خط کردن تعدادی از مدیران ستادی و مدیران کل استان گلستان از ساعات اولیه صبح دیروز جمعه ابتدا به آزادشهر سفر کرد و از پروژه های زیرساختی این شهرستان بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.

بازدید از مجتمع آبرسانی در حال ساخت انقلاب، عملیات تعریض و رفع نقاط حادثه خیر جاده بین المللی خوش ییلاق، افتتاح گازرسانی به یک روستا و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 9 روستای دیگر مناطق کوهستانی آزادشهر و آغاز عملیات اجرایی یک واحد تولید آرد و نان صنعتی این شهرستان از مهمترین برنامه های استاندار گلستان در آزادشهر بود.

در بازدید سید مناف هاشمی از مجتمع آبرسانی در حال ساخت انقلاب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از نیاز اعتباری 1500 میلیارد ریالی برای تکمیل طرح ها و مجتمع های آبرسانی شهرستان آزادشهر خبر داده و گفت: تامین این میزان اعتبار نیاز به مساعدت ویژه استانداری و وزارت نیرو دارد.

بهزاد هرمزی با یادآوری در حال احداث بودن مجتمع آبرسانی انقلاب آزادشهر گفته است: برای احداث این مجتمع که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به 400 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد که پس از تکمیل، آب مورد نیاز 21 روستا با هفت هزار مشترک تامین می شود.

به گفته این مسئول در حال حاضر، میزان بهره مندی روستاهای آزادشهر از آب شرب بهداشتی 75 درصد است که با تکمیل مجتمع آبرسانی انقلاب این مقدار به 85 درصد افزایش می یابد.

استاندار گلستان نیز در این بازدید بر لزوم تلاش مضاعف مسئولان برای تکمیل طرح های حوزه آبرسانی و رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای آزادشهر تاکید کرد.

افتتاح گازرسانی به روستای کوهستانی خوش ییلاق با هزینه 25 میلیارد ریال و نیز آغاز عملیات گازرسانی به 9 روستای دیگر مناطق کوهستانی آزادشهر با پیش بینی اعتبار 150 میلیارد ریال از دیگر برنامه های استاندار در سفر به این شهرستان بود.

در مراسم این بخش که در روستای خوش ییلاق انجام شد، مدیرعامل شرکت گاز گلستان در سخنانی گفت که با گازرسانی به روستاهای وطن، نرگس چال، مهدی آباد، معصوم آباد، قشلاق، رودبار، رحیم آباد و حاجی آباد و فارسیان حدود 1200 خانوار از اهالی این روستاها از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گفته محمد رحیم رحیمی با گازرسانی به این روستاها، تمامی روستاهای دارای کد شناسایی و بالای 20 خانوار جمعت آزادشهر از نعمت گاز بهره مند می شوند.

سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای خوش ییلاق به عنوان آخرین روستای حوزه گلستان و ارتباط دهنده دو استان گلستان و سمنان، گفت: با تکمیل زیرساخت ها از جمله گازرسانی و رفع مشکل کمبود آب شرب اهالی، آینده ای روشن برای توسعه در انتظار این روستا است.

بازدید از عملیات تعریض و رفع نقاط حادثه خیز جاده بین المللی خوش ییلاق دیگر برنامه استاندار گلستان در سفر به آزادشهر بود که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان هم اکنون سه پیمانکار با 600، 260 و 50 میلیارد ریال اعتبار در حال فعالیت هستند و تا دو سال آینده این عملیات ها به انجام می رسد.

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه آرد و تولید نان صنعتی در آزادشهر با مجموع اعتبار 600 میلیارد ریال و اشتغالزایی افزون بر 100 نفر برنامه دیگر استاندار گلستان در سفر به این شهرستان بود.

سید مناف هاشمی در پایان بازدید از طرح های زیرساختی آزادشهر و با خوب توصیف کردن اجرای این طرح ها، به خبرنگار ایرنا گفته بود که مجموعه این اقدامات نشان می دهد که شهرستان رو به توسعه و پیشرفت بوده و مسئولان منطقه به صورت جدی پیگیر امور بوده و توسعه و پیشرفت شهرستان قابل مشاهده است.

هاشمی، توجه به اقتصاد و معیشت مردم را از رویکردهای دولت برشمرد و اضافه کرد: این دو حوزه مورد تاکید و دغدغه رهبری انقلاب نیز می باشد و تمام تلاش مجموعه دولت هم رفع این دغدغه است.

وی اضافه کرد: تحرک و تکاپو در بین مدیران گلستان تعطیل بردار نیست و حتی در روزهای تعطیل هم تلاش می شود تا خدمات لازم به مردم شریف این استان بویژه مناطق کمتر توسعه یافته ارائه شود.

شهرستان آزادشهر دارای 2 بخش، سه شهر، چهار دهستان و 48 آبادی مسکونی و 9 نقطه جمعیتی در شرق گلستان واقع است و بر اساس سر شماری عمومی نفوس و مسکن 1395 تعداد 96 هزار و 803 نفر جمعیت دارد که 52 هزار و 374 نفر در مناطق شهری و بقیه در روستاها سکونت دارند.

حضور در بخش کوهسارات مینودشت دومین برنامه استاندار گلستان و هیات همراه در روز آدینه بود که فرماندار شهرستان، ارزیابی این سفر و مصوبات آنرا برای رفع کمبودها و توسعه این بخش بویژه شهر تازه تاسیس دوزین مهم دانست.

به گفته سید رضا طباطیایی، استاندار گلستان که برای دومین بار طی 20 روز اخیر به این شهرستان سفر می کند، امید برای توسعه و استفاده از ظرفیت های بکر گردشگری بخش کوهسارات مینودشت را در دل مردمان این دیار زنده کرد.

وی اضافه کرد: استاندار گلستان برای خارج شدن دوزین از بن بست دستور زیرسازی و آسفالت 15 کیلومتر باقی مانده از جاده مواصلاتی حدود 60 کیلومتری بین این شهر و شهر میامی استان سمنان را صادر کرد.

طباطبایی گفت: با انجام این اقدام توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان، ضمن خارج شدن دوزین و بخش کوهسارات از بن بست زمینه برای ورود گردشگران دو استان سمنان و خراسان شمالی و دیگر مسافران عبوری از بزرگراه تهران - مشهد در استان سمنان به این بخش فراهم می شود.

فرماندار مینودشت، تاکید استاندار گلستان بر ضرورت بهبود وضعیت آب شرب شهر دوزین و روستای النگ بخش کوهسارات توسط آب و فاضلاب روستایی، تسریع در احداث مرکز جامع سلامت این شهر توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان با 10 میلیارد ریال اعتبار، احداث دکل برای دریافت بهتر شبکه های تلویزیونی دیجیتال در بخش کوهسارات و افتتاح یک واحد بوم گردی در روستای ده چناشک از دیگر برنامه ها و مصوبات سفر روز گذشته سیدمناف هاشمی به این بخش بود.

وی افزود: بازدید از واحد تولیدی آب معدنی و طرح های حوزه آبخیزداری، پیگیری ساماندهی مجموعه پروازی 'پاراگلایدر' روستای ترسه با واگذاری زمین مورد نیاز از سوی منابع طبیعی و بنیاد مسکن به اداره کل ورزش و جوانان، توجه به استفاده ظرفیت های بخش کشاورزی در حوزه توسعه کشت گیاهان دارویی، توتون و باغات مثمر از دیگر مصوبات حضور روز گذشته استاندار گلستان در بخش کوهسارات مینودشت بود.

طباطبایی اضافه کرد: استاندار گلستان برای پیگیری و اجرای مصوبات سفر دستور ایجاد کمیته ای داد که نشان از اهتمام ویژه مدیریت استان به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه بخش کوهسارات با ظرفیت های بکر گردشگری آن است که می تواند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم منطقه را متحول کند.

نکته ای که استاندار گلستان نیز به آن تاکید داشته و گفته است؛ توسعه بوم گردی نقش ویژه در ایجاد اشتغال این استان دارد و در همین راستا طی سالجاری افزون بر 100 مجموعه بوم گردی گلستان به بهره برداری رسید.

به گفته سید مناف هاشمی، توسعه بوم گردی روستایی و ایجاد اشتغال آن نقش ویژه ای در بهبود وضعیت بیکاری استان گلستان داشته است.

وی اضافه کرده بود: ظرفیت گردشگرپذیری گلستان از موهبت های خدادادی است که می تواند در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان موثر باشد ضمن اینکه برای استفاده بهینه از این ظرفیت، تسهیلات مناسبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ارائه می شود.

مجموعه بومگردی روستای ده چناشک مینودشت دارای هشت واحد اقامتی است و برای بهره برداری از آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان تامین شده است.

بوم گردی یا گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آن ها زندگی کنند، مانند آن ها غذای محلی بخورند، مانند آن ها به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.

هم اینک 150 واحد بوم گردی روستایی در استان گلستان فعال است و این واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

شهرستان های آزادشهر و مینودشت با حدود 200 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز