جانشین فرمانده سپاه:

مقاومت ملت ایران ؛ علت اصلی ناامیدی دشمن است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۳:۳۲:۱۵
کد خبر: ۸۱۶۱۱۴
مقاومت ملت ایران ؛ علت اصلی ناامیدی دشمن است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فقط با مقاومت و ایستادگی می توان دشمن را ناامید کرد و بر او تسلط یافت گفت: اگر حین جنگ مقاومت را رها می کردیم و به مذاکره سیاسی روی می آوردیم، آن مذاکره ناقص هرگز نمی توانست ما را پیروز میدان کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار حسین سلامی روز شنبه در گردهمایی بزرگ آزادگان و رزمندگان استان کرمان از سری برنامه های ستاد بزرگداشت کنگره 6500 شهید استان افزود: رزمندگان پرچمدار جهاد و شهادت در سخت ترین معرکه های جنگ بودند و از آبرو، حیثیت، کرامت و ناموس این ملت جوانمردانه دفاع کردند .

وی با اشاره به تعبیر امام علی(ع) مبنی بر اینکه رزمندگان زینت ولایت و دژ مستحکم اسلام شدید و کسانی که برگزیده خدا بودید و خداوند شما را شایسته در راه خود قرار داد؛ گفت: مردان لشکر 41 ثارالله کسانی هستند که تاریخ سرشار از حماسه افتخار و عزت را برای این سرزمین نوشتند و آن لشکر آسمانی با مردان بزرگش که به هر خطی می زدند؛ می شکستند‌ و با فرماندهی دلاور رشید و نام آور، مومن و سلحشور که همانند ستاره ای برای آسمان افتخارات دنیا و ایران می درخشد به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استان کرمان سرزمین عالمان بزرگ با تاریخ کهن و درخشان در عرصه تمدن ایران و اسلامی با مردمان وفادار و ایثار که محب اهلبیت (ع) هستند تصریح کرد: امروز گرد هم آمده ایم تا از حماسه های جاودان شهیدانمان در این مجلس یاد کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه هر ملتی برای یافتن هویت و شخصیت خود نیازمند یک منبع تولید هویت است و ریشه، شخصیت و منزلت خود را از منبعی دریافت می کند افزود: همان گونه که عاشورا منبع هویت بخش مسلمانان و شیعیان بود و به آن ها روح جاودانگی، شرف جوانمردی و ایستادگی آموخت تا مسلمانان با الهام از روح عاشورا در مقابل ظالمان و ستمگران بایستند و دفاع مقدس بخشی از آن دریای کرامت بود و از واقعه عظیم عاشورا الهام گرفتند و می خواستند آن واقعه غم انگیز صدر اسلام را جبران کند و دیگر نگذارند امامشان در مقابل مستکبران تاریخ تنها بماند.

**دفاع مقدس مولد فرهنگ‌ شهادت و مقاومت است

وی دفاع مقدس را مولد فرهنگ‌ شهادت و مقاومت برشمرد و گفت: شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند وقتی آن ها شهید می شدند نه تنها از قدرت اسلام کم نمی شد؛ بلکه روح جدیدی بر پیکره امت جاری می شد و شهدا سازندگان اصلی عظمت، عزت و اقتدار ما بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرهنگ شهادت تولید کننده قدرت است زیرا در فضای نابرابر جنگ با قدرت های به ظاهر بزرگ چیزی که می تواند خاصیت این قدرت ها را از کار بیندازد نهراسیدن از مرگ است بیان داشت: ملتی که مرگ را با زندگی جابجا می کنند و مرگ در راه آرمان ها، هدف ها و راه خدا را آغاز زندگی جاودانه می داند از هیچ قدرتی نمی هراسند .

**شهادت فرهنگ پیروزی و نسخه تسلیم ناپذیری یک ‌ملت است

سردار سلامی با بیان اینکه شهادت فرهنگ پیروزی و نسخه تسلیم ناپذیری یک ‌ملت است و با شهادت هیچ ملتی تسلیم دشمن نمی شود به گونه ای که امام راحل فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد؛ اسارت ندارد.

سردار سلامی با بیان اینکه وقتی ملتی بر این استوانه های عظیم تکیه می کند که استخوان های آن ها ستون های مستحکم حفظ امنیت و استقلال، حیثیت و اعتبار و منزلت یک ملت است ، هرگز هرگز شکست نمی خورد.

وی ادامه داد: بنابراین هر چه ما امروز از استقلال، آزادی (یعنی دور بودن از تاثیر اراده بیگانگان) و کرامت ،بزرگی، عزت، امنیت، آرامش، شکوه و پیشرفت در این جامعه می بینید حاصل خون شهیدان، جانبازان و تحمل اسیران آزاده ما و نبرد شرافتمندانه رزمندگان ما است نه تنها در آن دوران کشور را از خطر شکست، نظام را از خطر فروپاشی و انقلاب را از خطر سیطره دشمن نجات دادند؛ بلکه امنیت را برای تاریخ این سرزمین برای همیشه به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه جنگ های بزرگی در سرزمین های پیرامونی ما در این منطقه اتفاق افتاد و نظام هایی فروپاشید و ملت هایی آواره شدند و سرزمین هایی ویران شد اما ایران آباد، آزاد، سربلند و مستقل باقی ماند و همچنان ایران به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در برابر همه قدرت های هچون خورشید درخشید که این مهم حاصل جانبازی رزمندگان و صبر خانواده شهدا است.

**فرهنگ هنر مقاومت بهترین ابزار ما است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : روح سلحشوری، فرهنگ جهاد و شهادت برای ملت ما یک هویت ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخت و آن ایستادگی، تسلیم نشدن، مقاوم بودن، سربلند و مصمم بودن برای دفاع از هدف، آرزوها، آرمان ها و ارزش ها، مکتب، عزت، کرامت و شرافت یک ملت است .

وی افزود: این ها عناصری هستند که امروز ایران به واسطه آن در جهان شناخته می شود پس امروز جمع شده ایم تا از مولدان فرهنگ شهادت یاد کنیم؛ آن ها که باعث شدند رهبران بزرگ‌ انقلاب ما در مقابل دشمنان شجاعانه و شرافت مندانه بایستند و حتی فرماندهان ما شجاعت طراحی عملیات پیچیده را پیدا کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه طراحی عملیات های پیچیده در دوران دفاع مقدس در تاریخ جنگ های جهان بی سابقه است تصریح کرد: ما با شهادت زنده ایم و شهادت رمز حیات و جاودانگی، بقا، راز شکست های پی در پی در دشمنان ما است .

**مذاکره، سازش و تعامل؛ بازی در میدان دشمن است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دشمن هرگاه در ما اراده ببیند؛ سست می شود و خانه دشمنان به ظاهر پیچیده است در حالی که عنکبوتی است بیان داشت: شهدا درس بزرگی به ما دادند ما ملتی جنگ دیده هستیم و در میدان جنگ آزمون مقاومت داده ایم و ظرفیت های دشمن و خودمان را در میدان جنگ شناخته ایم .

وی ادامه داد: وقتی از مقاومت سخن می گوییم؛ آگاهانه حرف می زنیم و پیش بینی ما از دشمن آگاهانه است و می دانیم آنها به زوال و ناتوانی در قدرت رسیده اند و ملت ایران در اوج و قدرت نسبت به هر زمان دیگری است و این ها تجربه های میدان نه آرزوهای ذهنی ما است.

سردار سلامی تاکید کرد: ما درس گرفته ایم؛ از این 40 سال مقاومت در مقابل دشمنان که با مقاومت هم زودتر، سریع تر وبا هزینه کمتر و دستاوردهای بیشتر می توان به هدف های بزرگ رسید.

**ما جنگیده ایم تا فرهنگ، روح و ادبیات مقاومت را بیاموزیم

وی با بیان اینکه اگر می خواهید سیاست های دشمنان را در میدان خنثی کنید و در میدان آن ها بازی نکنید و از مکر و حیله آن ها در امان بمانید فقط باید در مقابل آن ها ایستاد و از چیزی نترسید .

سردار سلامی گفت: مذاکره، سازش و تعامل؛ بازی در میدان دشمن است و مقاومت وحدت بخش است و سازش با دشمن وحدت شکن، تضغیف کننده قدرت و سست کننده اراده ها است و ما را به نتیجه می رساند و هرگز به دشمن امتیاز نمی دهیم اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ما جنگیده ایم تا فرهنگ، روح و ادبیات مقاومت را بیاموزیم که آموخته ایم و قلوب ما مطمئن است و ما با قلبمان و ایمانمان در مقابل دشمن می ایستیم و مذاکره و سازش جز کوچک شدن و تحقیر در مقابل قدرت های بزرگ هیچ ثمری ندارد اما مقاومت عزت بخش است.

وی با اشاره به اینکه چقدر زمان طول می کشد تا هویتی ملتی مانند عربستان در مقابل امریکا که او را گاو شیرده نامید از صفحه ذهن ها پاک شود تصریح کرد: همرایی با دشمن و قرار گرفتن در هر میدانی که او می سازد چیزی شبیه به این معامله نیست که رژیم آل صعود و ملت عربستان انجام گرفت.

**دفاع در سطح راهبردی و کلان است

سردار سلامی با بیان اینکه در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان میدان داد تصریح کرد: وقتی او ما را تحریم اقتصادی می کند ما در میدان اقتصاد به او پاسخ می دهیم و همه جهانیان بدانند زمانی که ما از شهادت سخن می گویم به این معنا نیست که می ایستیم تا دشمن بر سرما آتش ببارد تا ما کشته شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما در جنگ هرگز روی یک خاک ریز نایستاده ایم و هر گاه از دفاع صحبت می کنیم در سطح راهبردی و کلان است و جنگ در آغاز گزینه ما نیست اما اگر گزینه دشمن جنگ باشد؛ آن وقت ما سرتاسر در جلوی دشمن تهاجم می شویم.

وی یادآورشد: امروز هم می گویم با هیچ کشوری سر جنگ نداریم که ابتدا به جنگ کنیم پس این را همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است و در ابتدا به هیچ کس تهاجم نمی کنیم اما اگر کسی بخواهد؛ تهاجم کند دیگر او را رها نمی کنیم؛ آغاز ممکن است با دشمن باشد اما پایان حتماً با ما است.

**قدرت خود را از درون ایستادگی به دست آورده ایم

سردار سلامی تصریح کرد: ما این جنگ اقتصادی را با تدابیر نورانی، هدایت های الهی و حکمت های بالغ مقام معظم رهبری به فضل الهی در میدان اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های درونی خود پاسخ خواهیم داد و دشمن را ناامید خواهیم کرد که از هر مسیر و زاوایه ای به سوی ملت ایران بیاید جزو شکست ثمره ای نخواهد داشت .

وی با تاکید براینکه از دشمنان هم عبور می کنیم زیرا ملت ما بسیار بزرگتر از دشمنان هستند افزود: سلاح ها کارگر نیستند گرچه در میدان نبرد سلاح های ایران سرشار از قدرت متراکم برای شکست دادن دشمنان بزرگ فراهم شده و ما برای شکست نخوردن قدرت انبار نکرده ایم بلکه برای پیروزی قدرت انباشته ایم.

وی ادامه داد: این اراده ملت ماست و نسخه ما در اراده و تحمل است؛ ‌مقاومت ما در عرصه اقتصادی به معنی سکون و فشار یک جانبه دشمن نیست بلکه حرکت برای پیشرفت و تولید منفعت و ثروت است پس همه بدانند مقاومت ما در تحمیل فشار بر دشمن در حین حرکت است.

گردهمایی بزرگ آزادگان و رزمندگان استان کرمان از سری برنامه های ستاد بزرگداشت کنگره 6500 شهید استان با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف بسیج درمصلی امام علی(ع)شهر کرمان برگزار شد.

 

نظر شما