داورزنی:

ایران از ظرفیت مناسبی در اسکی برخوردار است

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۷:۱۵
کد خبر: ۸۱۶۱۷۳
ایران از ظرفیت مناسبی در اسکی برخوردار است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان گفت: کشور ما از ظرفیت مناسبی در اسکی برخوردار است ولی از این ظرفیت به درستی استفاده نکردیم و باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که از ظرفیت خلاقانه کشور در دراز مدت بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا داورزنی در مجمع سالیانه فدراسیون اسکی در محل سالن همایش هتل شرکت نفت مشهد ضمن تشکر از فتاحی، مدیر کل ورزش استان و برگزار کنندگان این مجمع اظهار کرد: با توجه به راهپیمایی اخیر ۲۲ بهمن، باید از مردم بابت حضور پر رنگ در آن تقدیر و تشکر کرد، در این ۴۰ سال پس از انقلاب، دشمنان فشار های زیادی را به نظام آوردند که بسیاری از مشکلات حال حاضر بابت همین فشار ها و تحریم ها است که خوشبختانه حضور پر رنگ مردم تمام این توطئه ها را خنثی کرد.

وی افزود: علیرغم تمام مشکلات و فشار ها، اقدامات بسیار خوبی از جمله در توسعه زیر ساخت ها، علوم پایه، صنعت و تکنولوژِی در کشور اتفاق افتاده است، در ورزش کشور هم استادیوم ها با گنجایش های متفاوت و سالن های مختلف ساخته شده که مردم از آن ها استفاده می‌کنند، همچنین در این چهار دهه بیش از ۱۵ هزار فضای ورزشی در کشور احداث شده است.

داورزنی بیان کرد: با توجه به سابقه ای که از گذشته اسکی وجود دارد، می‌توان قضاوت کرد که در سال های ۵۶ و ۵۷، اسکی کشور در چه مرحله ای بوده و در حال حاضر پس از گذشت چهل سال که با فشار دشمنان همراه بوده، اسکی کشور در چه سطحی قرار دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان ادامه داد: در قبل از انقلاب سه الی ۴ مکان برای اسکی وجود داشت که در طی این چهل سال اتفاقات خوبی در اسکی کشور افتاد و در بسیاری از استان ها می‌توان از فضاهای اسکی روی برف یا چمن استفاده کرد.

داورزنی عنوان کرد: در مجموع، تلاش ما بر این است که زیر ساخت ها را در کشور توسعه دهیم و با میدان دادن به بخش خصوصی به افزایش این فضا ها کمک کنیم و در کنار آن از فعالیت باشگاه ها، هیئت ها و کشف استعداد های این رشته بهره مند شویم و در استان ها مسابقاتی را نیز برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در ورزش اسکی موفق عمل کنیم، نباید در گذشته بمانیم و با استفاده از تکنولوژی و نگاه به کشورهای موفق در این رشته و نوع برنامه ریزی آن ها، می‌توانیم برنامه های عملیاتی را تدوین و اجرا کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: با اصرار بر روش های قدیمی و اجرای آن ها بدون برنامه، قطعا راه به جایی نخواهیم برد و این موضوع در سایر رشته ها نیز صادق است و باید برای پیشرفت، به آینده نگاه داشته باشیم و از روش های جدید و بروز استفاده کنیم.

داورزنی ادامه داد: کشور ما از ظرفیت مناسبی در این رشته برخوردار است ولی از این ظرفیت به درستی استفاده نکردیم و باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که از ظرفیت خلاقانه کشور در دراز مدت بهره مند شویم، همچنین در این رابطه فدراسیون باید راه خود را از یکسری فکر های بسته جدا نماید.

وی با اشاره به اینکه مردم و جوانان این کشور استعداد های بسیار خوبی در رشته های مختلف دارند گفت: قطعا محدود کردن برنامه ها به یک افراد خاص، نمی‌تواند ما را به جایی برساند و در چند دهه گذشته افتخارات به صورت سینوسی و برهه ای بوده است، بنابراین باید فضا برای استعداد ها باز شود و سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان صورت بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان عنوان کرد: اسکی رشته ای جذاب است که اگر برنامه ریزی درستی در آن صورت بگیرد، مخاطبان بیشتری را جذب کرده و بیشتر دیده خواهد شد که به دنبال آن موضوع اسپانسرینگ به دلیل جذابیت های این رشته نیز مطرح خواهد شد.

داورزنی اذعان کرد: لزوم پیشرفت در این رشته، برنامه ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و خارجی می‌باشد و می‌‌توان با هماهنگی هایی پخش تلوزیونی در این رشته داشته باشیم و اسپانسر جذب کنیم و این رشته را بیش از پیش به کشور و جوانان ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در سال جاری به فدراسیون اسکی بیش از ۱۰۰ درصد منابعش، مبالغی توسط وزارت پرداخت شد و در سال آینده نیز از برنامه های هدفمند حمایت می‌کنیم و با رصد فعالیت ها در فدراسیون ها به آن ها بودجه اختصاص خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز