مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل:

برداشت غیرمجاز از معادن باعث بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۰:۵۳:۲۹
کد خبر: ۸۱۶۹۱۶
برداشت غیرمجاز  از معادن باعث بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود
مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل از پیگیری و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد شده در اطراف معادن استان خبر داد.

به گزارش برنا، موسی کنعانپور، مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل امروز در جلسه کارگروه مبارزه با آلودگی هوا تصریح کرد: برداشت غیرمجاز و عمقی از معادن باعث بروز مشکلات زیست محیطی می‌شود که در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی استان باید موضوع را بررسی و اقدامات کنترلی را به عمل آورند.

وی بیان کرد: برخی از معادن حفاری شده بدون احیا رها می‌شود که در این خصوص باید دستگاه‌های مربوطه در حراست از منابع طبیعی مطالبه گری‌های لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل توجه به مسئله زیست محیطی در استان را ضروری دانست و گفت: باید با شناسایی مناطق مستعد آلودگی اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام داده و از گسترش آلودگی هوا و زیست محیطی جلوگیری کنیم.

کنعانپور ادامه داد: در صورت بی توجهی به مسائل زیست محیطی عواقب غیرقابل جبرانی به استان وارد می‌شود.

وی به حراست از مناطق بکر و طبیعی استان از جمله مسیر مشگین شهر به موئیل اشاره کرد و خواستار جلوگیری از تبدیل این محدوده به بیابان شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل همچنین با تاکید بر عزم اعضای کارگروه مبارزه با آلودگی هوا بر فرهنگ سازی حفاظت از محیط و هوای پاک خواستار رعایت ۲۰ درصد فضای سبز در ساخت و ساز‌های مسکونی در استان شد.

کنعانپور افزود: با توجه به ساخت و ساز‌های انبوه در سطح استان و شهرستان اردبیل لازم است شهرداری‌ها برای صدور پایان کار ۲۰ درصد فضای سبز را نیز جدی بگیرند.

 

نظر شما