برگزاری جام بین المللی شطرنج فردوسی در مشهد

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۲:۳۹:۲۵
کد خبر: ۸۱۷۰۰۲
برگزاری جام بین المللی شطرنج فردوسی در مشهد
رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: جام بین المللی شطرنج فردوسی با حضور 400 شطرنج باز از 10 الی 17 اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا پاشانجاتی در خصوص برگزاری جام بین‌المللی فردوسی به میزبانی هیئت شطرنج استان، اظهار کرد: این دوره از مسابقات از دهم لغایت هفدهم اسفند ماه برگزار خواهد شد که متاسفانه به دلیل شرایط مالی نامناسب، مسابقات را در محل هیئت شطرنج استان برگزار خواهیم کرد، همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شطرنج تا کنون از حامیان این دوره از مسابقات بوده‌اند.

وی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات، خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور شطرنج‌بازانی از ۳۰ کشور برگزار خواهدشد که بالاترین تعداد مشارکت شطرنج‌بازان ایران و جهان در طول تاریخ ایران خواهدبود.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: رکورد مشارکت شطرنج‌بازان در مسابقات داخلی مربوط به سال گذشته با حضور ۳۳۸ ورزشکار بوده ‌است، اما در این دوره ۴۰۰ شطرنج‌باز شرکت خواهندکرد، همچنین در حالی‌که در سال‌‌های گذشته برای سایر مسابقات تا دقیقه ۹۰ ثبت‌نام شرکت‌کنندگان ادامه داشت، اما دیگر به واسطه محدودیت در فضا نمی‌توانیم بیش از این ثبت نام کنیم.

پاشانجاتی بیان کرد: تقریبا ۵۰ شطرنج‌باز از سایر کشور‌ها و ۳۵۰ نفر از ایران در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت که از این تعداد شرکت‌کننده ۱۵۰ نفر نیز از خراسان رضوی خواهندبود، همچنین مسعود مصدق‌پور که هفته گذشته در جام بین‌المللی کاسپین با اقتدار مقام قهرمانی را از آن خود کرد، به عنوان نماینده خراسان جزو مدعیان این دوره از مسابقات خواهد بود. مهرزاد خداشناس از دیگر شطرنج‌بازان خراسانی نیز از شانس‌های برتر مسابقات فردوسی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام داوران این دوره از مسابقات، خراسانی خواهند بود. حضور داوران در این مسابقات باعث ارتقای درجه‌ داوری‌شان خواهد شد چرا که در پایان این جام ، دو نفر از داوران به جمع داوران بین‌المللی می‌پیوندند، همچنین در این مسابقات تعداد زیادی از شطرنج‌بازان خراسانی‌ می‌توانند درجه‌های بین‌المللی کسب کنند و با کمترین هزینه ممکن با شطرنج‌بازان صاحب‌نام کشور و دنیا به رقابت‌ بپردازند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی عنوان کرد: شطرنج‌بازان خراسانی با حضور در این مسابقات، علاوه بر ارتقای تعاملات اجتماعی‌شان با شطرنج‌بازان صاحب نام ایران و دنیا، می‌توانند از آخرین دستاورد‌‌های شطرنج جهان بهره‌مند شود، چرا که قهرمان اروپا و پیشکسوتان شطرنج جهان در این مسابقات حضور خواهند یافت. از ۳۰ کشور حاضر در مسابقات، قهرمان ۱۶ کشور در این تورنمت شرکت خواهند کرد که سطح کیفی مسابقات را افزایش می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز