مدیر کل هواشناسی استان اردبیل

هوای اردبیل برف و بارانی می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۰:۱۲:۵۴
کد خبر: ۸۱۷۳۵۲
هوای اردبیل برف و بارانی می شود
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه ناپایدار جوی طی روز‌های آینده به منطقه استان اردبیل خبر داد.

به گزارش برنا، علی دولتی‌مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی چند روز آینده با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی خواهد شد و وزش باد و آسمان ابری در استان رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: بر این اساس فردا در طول روز افزایش سرعت وزش باد‌هایجنوبی ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی به صورت لحظه‌ای ۷۲ کیلومتر بر ساعت و بیشتر به ویژه در مناطق مرکزی استان را شاهد خواهیم بود و از عصر فردا هوا ابری با آغاز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش باران در بیشتر مناطق استان در طول روز چهارشنبه و از عصر این روز از کاهش دما و بارش باران و برف در مناطق سردسیر استان خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه حاکمیت هوای ابری و سرد را در استان شاهد خواهیم بود و بارش باران و برف در مناطقی از استان رخ می‌دهد.

دولتی‌مهر از تداوم هوای ابری و مه‌آلود و بارش باران و برف در برخی مناطق در روز جمعه خبر داد و افزود: به دنبال ورود این سامانه به استان حجم بارش قابل انتظار حدود ۱۰ میلیمتر و در مناطقی از استان کمی بیشتر است.

وی با بیان اینکه این سامانه حاوی هوای چندان سرد نیست و کمینه دما در مناطق شهری مرکز و جنوب استان تا چهار درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: کاهش دید به سبب بارش و مه در مناطق کوهستانی، می‌تواند سبب اختلال در تردد وسائل نقلیه در این ایام شود.

 

نظر شما