معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد :

تصویب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در خراسان جنوبی

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۰:۲۳:۰۲
کد خبر: ۸۱۷۸۵۲
تصویب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در خراسان جنوبی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان موافقت با تامین 30 میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران است.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید مجتبی علوی مقدم در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که با حضور «اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی مکلف به تهیه سناریوی مربوط به خود در بخش های متفاوت اعم از قبل، حین و بعد از حادثه شده اند.

وی بیان کرد: کارگروه های مدیریت بحران استان فعال شده و کارگاه عملیاتی - آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی استان روز گذشته با حضور 300 نفر از فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه های اجرایی در بیرجند برگزار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز مصوب شد کارگروه های تخصصی مدیریت بحران، اطلاعات و برنامه های خود را تا پایان فروردین 98 به اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و چهارشنبه سوری، مسئولان دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند یا اینکه فهرست جانشینان خود را تهیه و به استانداری ارسال کنند.

علوی مقدم گفت: برای پرداخت تسهیلات جبران خسارت سیلاب به بهره برداران بخش کشاورزی کارگروه های لازم تشکیل و اعتبار مربوطه بین شهرستان ها توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: نخستین بار امسال 100 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی برای جبران خسارت سیل به استان اختصاص یافت.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: سهم هر کدام از شهرستان های استان و میزان خسارت های وارده مشخص شده و تسهیلات به زودی بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: کارگروه های 14 گانه در خصوص آمادگی و مدیریت بحران استان تشکیل شده است که هر کدام به نوبت خود وظایفی را حین، قبل و بعد از حادثه برعهده دارند.

نظر شما