ثبت ۴۴ اثر تاریخی شهرستان شاهین دژ در فهرست آثار ملی

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۱:۳۱:۰۰
کد خبر: ۸۱۷۹۰۹
ثبت ۴۴ اثر تاریخی شهرستان شاهین دژ در فهرست آثار ملی
رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان شاهین دژ گفت: 44 اثر تاریخی در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رقیه حسن پور  گفت: شهرستان شاهین دژ دارای جاذبه های گردشگری  دیدنی بسیاری است که  44 اثر تاریخی آن در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان شاهین دژ با بیان اینکه شاهین دژ یکی از 14 شهرستان استان آذربایجان غربی است، افزود: شهرستان شاهین دژ اکنون شامل سه نقطه شهری، دو بخش و پنج دهستان است.

این مقام مسئول بیان کرد: مجموعه صخره ای بی بی کند، ساحل زرینه رود، آبشار اوزان، حجاری صخره ای سماقان، دیواره اورارتویی جوشاطو جز مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان می باشد.

حسن پور تصریح کرد: از جمله دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان سواحل رودخانه زرینه رود(جغتو) است که با 230 کیلومتریکی از طویل ترین و پرآب ترین رودهای شمال کشور می باشد.

گفتنی است؛ شاهین دژ در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان غربی با جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان حکایت گر تاریخی پرقدمت بوده و می تواند میزبان خوبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز