دادستان اردبیل در بازدید از روند بررسی پرونده‌ها و آزادی زندانیان

مشمولان عفو رهبری هر چه سریع‌تر از زندان آزاد شوند

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۸۲۰۱
مشمولان عفو رهبری هر چه سریع‌تر از زندان آزاد شوند
دادستان اردبیل گفت: پرونده‌های زندانیان مشمول عفو مقام معظم رهبری با سرعت و دقت هرچه سریع‌تر باید بررسی شود.

به گزارش برنا،ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل پیش از ظهر امروز در بازدید از روند بررسی پرونده‌ها و آزادی زندانیان مشمول عفو مقام معظم رهبری از زندان اردبیل اظهار داشت: التزام به قوانین نظام باید مورد توجه جدی قرار گرفته و این امر در اولویت باشد.

وی گفت: هر زندانی در طی محکومیت حبس خود باید به قوانین نظام جمهوری اسلامی تمکین کرده و خود را استثنا قلمداد نکند چرا که نظام با رافت تمام با مجرمان برخورد می‌کند و در فرصت‌های مختلف شاهد اثبات این موضوع هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به لزوم اخلاق‌مداری در زندان‌ها بیان کرد: ما نباید کاری کنیم که سبب اخلال در نظم و انضباط زندان و یا دادگاه‌ها شود و در صورت محکومیت باید با صبر و بردباری به حبس خود پایان دهیم.

عتباتی دستور رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده تعدادی از زندانیان تحت قرار که محکومیت آن‌ها نهایی نشده است را داد و افزود: با توجه به بخشنامه عفو محکومان از سوی مقام معظم رهبری از مسئولان اجرای احکام انتظار می‌رود با بالا بردن سرعت و دقت در بررسی پرونده‌ها در آستانه سال نو کاری کنند که مشمولان عفو هر چه سریع‌تر از زندان آزاد شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: مسئولان و کارکنان اجرای احکام باید در رابطه با بررسی پرونده‌های عفو به صورت تمام وقت اقدام کنند تا در این روز‌ها کسانی که مشمول رافت اسلامی نظام شده‌اند هر چه سریع‌تر به آغوش خانواده خود بازگردند.

وی عفو محکومان از سوی مقام معظم رهبری را فرصت مناسب برای نشان دادن رافت اسلامی نظام به محکومانی که تغییر رویه داده‌اند دانست و اظهار کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم زمینه آزادی این افراد را تا ایام عید فراهم کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز