مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان/ نقش پمپاژها در ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۹:۵۱:۱۴
کد خبر: ۸۱۸۲۲۶
فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان/ نقش پمپاژها در ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی
رضا میرزایی گفت: فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان، یکی از اقدامات شاخص آب منطقه ای لرستان است.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛میرزایی در  گفت وگو با خبرنگاران ،اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخصی که شرکت آب منطقه ای لرستان در سال جاری با حمایت استاندار لرستان انجام داد، فعال کردن ۸ ایستگاه پمپاژ راکد استان بود.

اوافزود: عملیات اجرایی تعداد ۸ ایستگاه پمپاژ استان شامل ایستگاه‌های گرخوشاب کوهدشت، اسماعیل آباد نورآباد، فیض آباد الشتر، کلکله و محمود آباد ازنا، نیله خرم آباد، چم مهر، واشیان و جایدر پلدختر بین حداقل ۱۱ تا ۱۷ سال قبل آغاز شده بود که به علت محدودیت‌های اعتباری چندسالی تعطیل بوده اند.

میرزایی تصریح کرد: ایستگاه های پمپاژ فوق الذکر، در این مدت علاوه بر مشکلات اجتماعی، فنی و اعتباری، بخشی از تجهیزات آنها نیز به لحاظ طولانی شدن دوره اجرا، قابل استفاده نبوده و فعال کردن و راه اندازی آن ها کار بسیار دشواری بود.

او بیان کرد: خوشبختانه پس از چندین جلسه توجیهی در شورای برنامه ریزی استان و حمایت قاطع استاندار، این پمپاژها جزء پروژه های کلیدی و اولویت دار استان قرار گرفته و اعتبار قابل توجهی به آنها تخصیص داده شد، که پس از طی مراحل اداری، قانونی و انتخاب پیمانکار فعال گردیدند.

به گفته میرزایی  کارهای باقیمانده ایستگاه ها و شبکه های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ آنها به طور همزمان شروع شده و با سرعت خوبی در حال تکمیل هستند و انشالله اکثر آنها در فصل آبیاری آماده بهره برداری می باشند.

او با بیان اینکه فعال کردن ایستگاه های پمپاژ یک اقدام جهادی بود، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه ها، حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تبدیل به آبی و حدود ۵ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی به طور مستقیم ایجاد خواهد شد و باعث شکوفایی و رونق اقتصادی در استان می گردد.

میرزایی یادآورشد:  انتظار می رود در سال های آینده با وصول درآمدهای حاصل از فروش آب ایستگاه های پمپاژ، بخش قابل توجهی از مشکلات اعتبارات جاری شرکت نیز حل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز