معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

طرح بومی گزینی در دانشگاه ها اصلاح می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۱۱:۱۲:۴۸
کد خبر: ۸۱۸۳۵۲
طرح بومی گزینی در دانشگاه ها اصلاح می شود
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهمترین هدف این طرح بحث کاهش هزینه های خوابگاه های دانشجویی بود که تاثیری در این مهم نداشت و درصدد اصلاح آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مجتبی صدیقی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کردستان که در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در طول ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگی در عرصه اموزش عالی کشور رقم خورده و رویای جوانان ما که ورود بدون دغدغه به دانشگاه بود به واقعیت پیوست و امروز دیگر پشت کنکوری نداریم.

معاون وزیر علوم, تحقیقات و فناوری عنوان کرد: امروز در حوزه آموزش و پژوهش در کشور به نقطه ای رسیده ایم که رتبه ۱۶ دنیا را بدست آورده ایم و با راه امدای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بدنبال توسعه و ارتقای این جایگاه هستیم.

صدیقی به اصلاح طرح بومی گزینی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف این طرح بحث کاهش هزینه های خوابگاه های دانشجویی بود که عملا هیچ تاثیری در هزینه کرد دانشگاه ها نداشته و به همین جهت در حال اصلاح این طرح هستیم.

وی گفت: در دهه پنجم انقلاب، اخلاق‌مداری شرط رسیدن به توسعه است و همه مسوولین موظف به رعایت اخلاق و انصاف در پاسخگویی به مطالبات مردم هستند.

او با بیان اینکه اعتقاد جدی نظام بکارگیری نیروهای اهل سنت است، افزود: استفاده از ظرفیت افراد اهل سنت در پست‌های مدیریتی استان کردستان مدنظر دولت، سیاست و طبق اعتقاد صورت می‌گیرد، اگر در برخی جاها این مهم فراهم نشد به دلیل عدم اعتماد نیست بلکه توفیقی حاصل نشده است.

صدیقی برنامه‌های راهبردی دانشگاه را مبنای کار مدیران عنوان کرد و ادامه داد: توسعه کمی و کیفیت‌سازی در دانشگاه‌ها حرف اول را می‌زنند ماهم قبول داریم دانشگاه کردستان در برخی جهات کمبود امکانات دارد ولی از منظر کیفی باید خود را اثبات کند.

معاون وزیر علوم, تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه کردستان طی سالیان گذشته پیشرفت های زیادی هم از نظر کمی و هم کیفی داشته و در حال حاضر رتبه اول کشور را در جذب دانشجوی خارجی دارد که سعی می شود این شاخص را ارتقا داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز