معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بودجه بهزیستی کم است

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۱۵:۰۷:۴۳
کد خبر: ۸۱۹۱۱۱
بودجه بهزیستی کم است
پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مددجو در کشور زیر پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور، از وجود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مددجوی زیرپوشش این سازمان خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌ میلیون و ۷۶ هزار نفر مستمری می‌گیرند.

 وحید قبادی‌دانا معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور ظهر امروز 11 اسفند در مراسم معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفاف‌سازی امور سرلوحه کار ما بوده و در حال حاضر ستاد و سامانه شفاف‌سازی در سازمان بهزیستی کشور شکل گرفته است.

او افزود: اگر افراد به این ستاد و سامانه مراجعه کنند، شاهد تمام قراردادها، تفاهم‌‌نامه و برنامه‌های سازمان در سطح کشور و استان‌ها خواهند بود و در حال حاضر نیز بیش از 16 هزار قرارداد در منظر دید است و علاوه بر این، مشخصات تمام 40 هزار مرکز تحت نظارت و همچنین نوع مشارکت‌های مردمی به سازمان قابل مشاهده است که این اقدام به منظور اطمینان‌بخشی بهتر برای افراد ایجاد شده است.

وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به خدمات دولت الکترونیک برای رفاه حال مددجویان اشاره و گفت: در دولت الکترونیک پرداخت مستمری‌ها به صورت الکترونیک روی کارت مددجویان انجام می‌شود و با توجه به انتقادی که در فضای مجازی از توزیع سبدحمایتی بین افراد شد، باید گفت که افراد با حفظ بالاترین کرامت انسانی، می‌توانند کالاهای خود را از بهترین فروشگاه‌ها خریداری کنند.

قبادی دانا ادامه داد: در ماه جاری، پرداخت مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان، سالمندان به طور الکترونیکی با نرخ مصوب سال 97 انجام شده است.

او افزود: در شرایط سخت اقتصادی هستیم و بودجه سال 97 سازمان بهزیستی با برآورد 4 هزار و 700 میلیارد تومان نوشته شد، اما چیزی در لایحه بودجه آمد رقم 2 هزار و 40 میلیارد تومان بوده، یعنی اگر کل این بودجه 100‌ درصد تخصیص می‌یافت که نیافته است، شاهد تحقق 100 درصدی تعهدات قانونی بودیم.

وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفندماه 96 تصویب شد و رئیس جمهور در اردیبهشت 97 آن را ابلاغ کرده که بدون یک مخالف، در مجلس توسط نمایندگان به تصویب رسید.

قبادی‌دانا ادامه داد: برآورد سازمان بهزیستی برای اجرای این قانون در سال 12 هزار و 500 میلیارد تومان بوده، اما چیزی در لایحه بودجه داریم با مشکلات دولت یک‌هزار و 100 میلیارد تومان یعنی کمتر از 10 درصد مبلغی است که مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.

او افزود: با در خواست که از نمایندگان مجلس شده مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب شد که این مبلغ در 2 بخش مستمری افراد دارای معلولیت و حق پرستاری به کارت آن‌ها واریز می‌شود.

وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بر انجام اقدامات پیشگیرانه به عنوان اولویت کاری سازمان بهزیستی تاکید و گفت: باید موتور تولد افراد معلول در کشور متوقف شود و این امر با انجام آزمایشات ژنتیک، مشاوره‌های قبل ازدواج، آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم محقق می‌شود و دیگر نباید شاهد خانواده‌های دارای چندمعلول باشیم.

قبادی‌دانا از وجود 5 میلیون و 800 هزار نفر مددجوی زیر پوشش بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، یک‌میلیون و 76 هزار نفر مستمری می‌گیرند و تعداد مددجویان زیرپوشش در استان کرمانشاه 145 هزار نفر است که 35 هزار نفر مستمری می‌گیرند.

او در باره وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، گفت: تا سال 85 تعداد 600 واحد مسکن به مددجویان تحت پوشش واگذار شد که پس از آن، با اقداماتی که صورت گرفته، امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعداد واگذاری مسکن مدجویان به 103 هزار واحد رسیده است.

وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 113 هزار خانوار مددجویی در نوبت دریافت مسکن به سر می‌برند.

این مقام مسؤول، انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص کاهش اعتیاد و مراکز ماده 16، رفع مشکل بیمه معلولان و شیرخواران مجهول‌الهویه و انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه سلامت، اجرای نهضت مناسب‌سازی محیط و مسکن معلولان در روستاها و شهرها با کمک دانش‌آموزان و دانشجویان همراه بسیج سازندگی را از دیگر اقدامات مهم در دست اقدام سازمان بهزیستی عنوان کرد.

گفتنی است که ریاست سازمان بهزیستی کشور و همراهان در ادامه سفرشان به کرمانشاه از پدر دکتر فاطمه رضوان‌مدنی که در بستر بیماری بود ایادت کردند

 

نظر شما