برگزاری جشنواره ملی آیین‌های نوروزی در کرمانشاه

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۵:۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۱۹۵۶۹
برگزاری جشنواره ملی آیین‌های نوروزی در کرمانشاه
رونمایی از پوستر مخصوص جشنواره ملی آیین‌های نوروزی توسط استاندار کرمانشاه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست کارگروه گردشگری استان کرمانشاه با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشه در سرسرای جلسات استانداری تشکیل شد.

مهدی عبدالمالکی قائم مقام شهرداری کرمانشاه در این نشست از برگزاری اولین جشنواره ملی آیین‌های نوروزی در ایام نوروز 98 و در مرکز استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از سوم تا دهم فروردین به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

او افزود: در این جشنواره 15 گروه از استان‌های کشور حضور دارند که اجرای 107 برنامه مفرح در مدت برپایی جشنواره پیش‌بینی شده است.

 قائم مقام شهرداری کرمانشاه گفت: اجرای موسیقی، نوروزخوانی و برگزاری آیین‌های محلی گیلکی، سیستانی، عربی، کردی، مازنی، ترکی، ترکمنی و ‌... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این جشنواره است.

عبدالمالکی درباره فراخوان حضور در جشنواره ملی آیین‌های نوروزی گفت: گروه‌های متقاضی شرکت کننده تا 17 اسفند فرصت دارند اثر هنری قابل اجرای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال و اسامی گروه‌های منتخب نیز روز 23 اسفند اعلام می‌شود.

او افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره ملی آیین‌های نوروزی روز سوم فروردین در تاق‌بستان و اختتامیه این رویداد نیز دهم فروردین با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود.

  قائم مقام شهرداری کرمانشاه گفت: به گروه اول جشنواره مبلغ 300 میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.

عبدالمالکی ادامه داد: تلاش داریم این جشنواره را برای نوروز 99 در سطح بین‌المللی برگزار کنیم.

گفتنی است که در پایان این نشست از پوستر مخصوص جشنواره ملی آیین‌های نوروزی توسط استاندار کرمانشاه رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز