رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان :

۱۲.۵ درصد کشاورزان استان بانوان هستند / فعالیت ۱۵۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی در لرستان

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۵:۳۳:۲۵
کد خبر: ۸۱۹۶۴۹
۱۲.۵ درصد کشاورزان استان بانوان هستند / فعالیت ۱۵۷ هزار بهره‌بردار کشاورزی در لرستان
عبدالرضا بازدارگفت: ۴۹ کشاورز نمونه استانی در تمام زیر بخش‌ها شناخته شده و ۲۱ کشاورز برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛بازدار که روز یکشنبه در سی و سومین دوره مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان لرستان سخن می گفت با بیان اینکه امروز همه جمع شدیم برای پاسداشت یک سال تلاش، کوشش و زحمت کشاورزان و از این عزیزان تقدیر و تشکر خواهیم کرد،اظها کرد: در این شرایط سختی که همه دولتمردان و در رأس آنان مقام معظم رهبری در بحث تولید و امنیت غذایی تأکید زیادی دارند ، به یمن زحمات این عزیزان همچنان در تولید در سطح دنیا پیشتاز هستیم.

اوبا بیان اینکه در استان ۱۵۷ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دامی و..‌ داریم که مشغول فعالیت هستند، افزود: سه میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی ثمره زحمت آنان است و برای ارزیابی درست همه‌ساله در سال زراعی توسط ۵۷ مرکز خدمات این اعداد و ارقام موردبررسی قرار می‌گیرند تا بدانیم از عوامل آب‌وخاک چطور استفاده کنیم.

بازدار بااشاره به چگونگی بررسی تکنولوژی ،تصریح کرد: ۲۸۶۵ بهره‌بردار در سال زراعی گذشته مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۱۸ پرونده تشکیل شد که ۴۹ کشاورز نمونه استانی در تمام زیر بخش‌ها شناخته شده و ۲۱ کشاورز برتر شدند.

او با بیان اینکه ۷ نفر از کشاورزان به‌عنوان نمونه ملی معرفی و در این رابطه لرستان، استان پنجم شناخته شد، خاطر نشان کرد: به لحاظ تنوع محصول و دیم‌کاری اراضی و منابع آب‌وخاک، لرستان استان یازدهم کشور است اما در خصوص کشاورز نمونه پنجم شناخته شدیم.

بازدار با بیان  اینکه ۱۲.۵ درصد کشاورزان استان، بانوان  هستند، افزود: همچنین طی سال ۹۶ در بحث توانمندسازی زنان روستایی و عشایری استان اول شدیم.

به گفته او  امروز از ۴۹ کشاورز نمونه استان تقدیر به عمل می‌آید که شش نفر را کشاورزان بانو تشکیل می‌دهد.

بازدار ضمن اشاره  به سواد کشاورزان نمونه  با بیان اینکه آنان از نرم کشوری بالاتر بوده و جوان‌تر هستند،گفت: این فرد می‌تواند دانش روز را بهتر به‌کارگیری کند.

او بیان  کرد: سال گذشته گندم‌کار نمونه استان در کشت آبی ۱۳ تن تولید داشته و در دیم نیز ۸ تن عملکرد آن بوده و رکورددار در کشور است.

بازدار  هدف از این ارزیابی را نزدیک کردن متوسط عملکرد به نمونه استانی برشمرد وگفت: ماحصل کار ما به همین سبک و سیاق است و امسال سال زراعی خوبی به لحاظ بارندگی‌ها بوده به‌طوری‌که ۲۰۰ هزار تن گندم و ۱۰۰ هزار تن جو داشتیم که تابه‌حال تفاوتی به لحاظ کشت‌های آبی نداریم.

او تایکد کرد: به لحاظ تأمین کود نیز بیش از ۷۰ درصد تهیه شده و نباید این فرصت را از دست دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز