فرماندار خمین عنوان کرد:

شبکه های اجتماعی در شکل دهی به هویت افراد نقش دارند

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۱۴:۴۵
کد خبر: ۸۱۹۸۹۲
شبکه های اجتماعی در شکل دهی به هویت افراد نقش دارند
فرماندار خمین گفت:روند رو به رشد آسیب های اجتماعی با توسعه آگاهی در جامعه و نهادینه شدن سواد رسانه ای در لایه های مردمی قابل مهار است.

به گزارش برنا از اراک ، احمد طهرانی در ستاد ساماندهی امور جوانان خمین افزود:کاربران فضای مجازی و رسانه های نوظهور باید دانش و مهارت کافی برای استفاده از ابزارهای نوین را بیاموزند تا دایره آسیب و تهدیدناشی از آن را به حداقل برسانند. 

وی عنوان کرد: نسل جوان باید آگاهانه در بهره وری از فناوری نوین بهره بگیرد و برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد تا دچار مشکلات مالی، اجتماعی و روحی روانی نشود. 

فرماندار خمین اظهار داشت: شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیر گذار است و در شکل دهی به هویت فرد نقش دارد. 

طهرانی تاکید کرد: فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد کرده است و افزایش آگاهی جامعه از تهدیدات فضای مجازی نقش مهمی در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های فضای مجازی در جامعه دارد. 

وی گفت: فناوری نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در این فضا به وجود آمده است، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است. 

فرماندار خمین توضیح داد: دستگاه مختلف برنامه های خود برای سال آینده در حوزه جوانان در زمینه های عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، اشتغال، ازدواج، افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را ارایه دهند. 

وی یادآور شد: در برگزاری بازی های بومی و محلی نوروز در روستاهای شهرستان از افراد معتمد و باتجربه استفاده و نشست های آموزشی با هدف آگاه سازی نسبت به چگونگی برگزاری مسابقات ورزشی برگزار شود. 

 

نظر شما