دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:

با هرگونه گرانفروشی کالا برخورد قانونی شدید می شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۳:۴۵:۵۱
کد خبر: ۸۱۹۹۴۱
با هرگونه گرانفروشی کالا برخورد قانونی شدید می شود
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: همزمان با فرار رسیدن عید نوروز نظارت بر بازار و برخورد قانونی با هر گونه گرانفروشی کالا بویژه مایحتاج عمومی تشدید می شود.

به گزارش برنا،ناصر عتباتی در کمیته نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان اردبیل افزود: این کمیته و دستگاه های مرتبط باید بر وضعیت عرضه کالا و قیمت ها در بازار را کنترل داشته باشند و از مکانیزم های لازم برای مهار گرانفروشی بهره ببرند.
وی اظهار داشت: لازم است فرهنگ رافت ،مهربانی ، انصاف و مروت در بین فروشندگان کالا تقویت شود تا مردم براحتی نیازهای خود را به قیمت مناسب تهیه کنند.
عتباتی بیان کرد: هرچند در حال حاضر وضعیت مناسبی در بازار حاکم است ولی بازرسان باید نظارت بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی برخود رقانونی را اعمال کنند.
دادستان اردبیل ادامه داد: تلاش بر این است یک قیمت معقول و منطقی در بازار میوه و دیگر نیاز های اساسی مردم در بازار وجود داشته باشد.
وی افزایش قیمت مرغ در بازار را یادآور شد و گفت: فروشندگان قیمت واقعی مرغ را رعایت نمی کنند و بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند که باید برخورد قانونی از سوی بازرسان اعمال گردد.
رامین صادقی ، سرپرست صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه گفت: از 15 اسفند ماه به منظور تنظیم قیمت‌ها و کاهش تب و تاب بازار نمایشگاه بهاره در نقاط مختلف این استان برپا خواهد شد.
وی افزود: نظارت و کنترل بر بازار عید در استان اردبیل از اول بهمن ماه شروع شده و در اوایل نظارت‌ ها بیشتر حالت ارشادی داشت اما پس از ارائه تذکرات لازم در خصوص هر گونه نقض قوانین اقدام قانونی انجام خواهد شد.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای عرضه کالاهای با تخفیف و کمتر از قیمت سطح بازار 28 مکان در فروشگاه‌ های تعاون روستایی و فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای و بزرگ اردبیل تعیین شده تا با حضور نهادهای نظارتی اقلام مورد نیاز توزیع شود.
صادقی به دیگر اقدامات انجام پذیرفته در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: با بهره ‌گیری از ظرفیت اتاق اصناف، صدا و سیما و رسانه‌ ها بر ضرورت نصب اجباری قیمت ‌ها بر روی کالاها تاکید شده تا زمینه سوء ‌استفاده در بازار فروش به حداقل برسد.
وی اعلام کرد: امسال 215 تن گوشت گرم و 585 تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار گوشت و حمایت از مصرف کنندگان در استان توزیع شده است.
ارژنگ عزیزی ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: کنترل بازار در دستور کار است و نهادهای متولی هم باید در این باره مشارکت داشته باشند.
وی افزود: علاوه بر کنترل بازار میوه و دیگر اقلام باید رستوران ها ، هتل ها و آب های درمانی هم تحت کنترل باشد تا مبادا قیمت ها افزایش داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: بازرسان تعزیرات حکومتی و صنعت ،معدن و تجارت هم باید تقویت شده و گروه های مشخصی در بازار حضور داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز