‍ فرماندار محمودآباد خبر داد:

تخصیص ۴۷% اعتبارات تملک دارایی شهرستان محمودآباد در سال جاری

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۳:۱۲:۰۲
کد خبر: ۸۱۹۹۹۵
تخصیص ۴۷% اعتبارات تملک دارایی شهرستان محمودآباد در سال جاری
فرماندار محمودآباد با اعلام تخصیص 47% اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال جاری گفت: با توجه به اینکه مرحله بعدی تخصص اعتبارات نزدیک است مدیران دستگاه‌ها موظف هستند تا تلاش نمایند تا سهم بیشتری جذب شهرستان شده و انتظار می‌رود مدیران کل در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد به ریاست یحیی یوسف‌پور، فرماندار محمودآباد و با حضور دکتر علی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان‌های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، علی اصغرپور، مدیر منطقه شرکت مخابرات استان مازندران و حسین منفردی، مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران، در ساختمان شماره 2 فرمانداری برگزار شد.

یحیی یوسف‌پور، فرماندار محمودآباد، در این جلسه با تاکید سیاست‌های ابلاغی استاندار مازندران  شاخص شاخص ارزیابی مدیران میزان تحقق پروژه های صد روزه اعلام شده می‌باشد و گفت: مدیرانی که برنامه‌های اعلامی را اجرایی کردند قطعاً مورد تکریم واقع خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح میراث ماندگار گفت: مازندران بدون درخت قابل تصور نیست و درخت به معنای زیبایی و آرامش و اکسیژن و نفس کشیدن است و باید غفلت گذشتگان را جبران کنیم و عطش توسعه و یا عطش تبدیل جنگل‌ها  به مزارع کشاورزی در مقطعی سبب شد که بی‌رحمانه پیرامون خود را خالی از درخت کنیم و انتظار می‌رود همه شهروندان و مدیران در اجرای این طرح همکاری و همراهی لازم را داشته و هر شهروند در سالجاری نسبت به کاشت یک درخت اقدام نماید.

فرماندار محمودآباد با اشاره به تاکید استاندار مازندران در اجرای نشاط اجتماعی گفت: بر اساس نظر سنجی سازمان ملل در سال 2016 در بحث نشاط اجتماعی ایران در میان 156 کشور رتبه 105 را دارا می‌باشد و باید با استفاده از ظرفیت‌های که داریم و بهره‌مندی از تعالیم اسلامی میزان نشاط و سرور را در بین مردم افزایش دهیم و در حال حاضر به همت نخبگان و جوانان شهرستان در حال تدوین سند شور و نشاط اجتماعی در شهرستان هستیم که کلیه مدیران ادارات متولی در این حوزه موظف به همکاری و ارائه برنامه‌های کاربردی می باشند.

نماینده عالی دولت همچنین با اعلام تخصیص 47% اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال جاری گفت: با توجه به اینکه مرحله بعدی تخصص اعتبارات نزدیک است مدیران دستگاه‌ها موظف هستند تا تلاش نمایند تا سهم بیشتری جذب شهرستان شده و انتظار می‌رود مدیران کل در توزیع اعتبارات عدالت را رعایت نمایند.

وی همچنین حل معضل زباله و پسماند را مهمترین ماموریت شهرداران و بخشداران دانست و افزود: انتظار می‌رود بخشداران و شهرداران ورود جدی‌تری در این حوزه داشته و زمینه‌های فرهنگ‌سازی در بین شهروندان با همراهی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زیست محیطی در بحث تفکیک زباله از مبدا داشته باشند.

یوسف‌پور با اشاره به شرایط حساس جامعه و مقاومت مردم در راستای اصول انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران می‌خواهند عزت‌مندانه و سرافرازانه زندگی کنند و تحقیر دوران گذشته را تحمل نخواهند کرد و استقلال را در همه حوزه‌ها شاهد باشند و بر اساس اسلام و اعتقاد و تفکرات خود حکومت مد نظر خود را شکل دهند و همین پیام‌های ساده ولی عمیق و اثرگذار در ملت‌های آزاده منطقه اثر گذاشت و دشمنان ملت ایران از همین موضوع به هراس افتادند و سعی کردن انقلاب را به انحاء مختلف مهار کنند ولی مردم در راستای تحقق اصول انقلاب مقاومت کردند و جانانه ایستادند.

وی گفت: ملت ایران همواره ملت صلح جو و صلح طلب بوده و در طول هشت سال دفاع مقدس سفارت ما در عراق باز بوده و این به این معناست که باب گفتگو بسته نشد و حتی در طول این چهل سال هم به انحاء مختلف با امریکا هم مذاکره داشتیم که نمونه آشکار آن برجام بود و توافق برجام به معنی رضایت طرفین از مفاد توافق ولی آمریکائی‌ها به آن پایبند نبودن و تحریم را ناجوانمردانه و ناعادلانه بر ایران و مردم آن تحمیل کردند.

فرماندار محمودآباد هدف از تحریم‌های آمریکا را ایجاد بدبینی در مردم نسبت به نظام و انقلاب و القاء ناکارآمدی نظام دانست و افزود: گسترش اغتشاش در کشور و ایجاد بی اعتمادی بین مردم و مسئولین و جداسازی سرمایه‌های اجتماعی از دیگر اهدافی است که آمریکا از پی تحریم‌ها دنبال می‌کند که الحمدالله با حضور هوشمندانه مردم بویژه در راهپیمایی 22 بهمن این توطئه ها ره به جایی نبرد و این حضور و همراهی ملت در این شرایط بد اقتصادی جامعه به معنای دست کشیدن آنها از انقلاب و آرمانهای حضرت امام راحل نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد افزایش تلاش و کوشش و کار مستمر و همچنین همدلی و همراهی همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی در راستای حفظ انقلاب و تحقق آرمان‌های این انقلاب را از مهمترین راهکارهای مقابله با توطئه‌ها دانست و افزود: نباید در شرایط کنونی با انتقاد های بی مورد دستاوردهای نظام را زیر سوال برد.

وی همچنین بیانیه مقام معظم رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب را یک بیانیه راهبردی دانست و گفت: نگاه بسیار مثبت و سخاوتمندانه به چهار دهه انقلاب و تبیین حرکت رو به جلو و رشد انقلاب بر خلاف عده‌ای که همواره منفی می بینند آینده را و سپردن امورات به جوانان که بیش از 35 میلیون جمعیت کشور را این قشر تشکیل می‌دهند از نکات مهم و اثر بخش فرمایشات حکیمانه و دوراندیشی بجای ایشان می‌باشد.

یوسف‌پور همچنین با تاکید بر سیاست‌های ابلاغی از سوی استاندار مازندران در حوزه برنامه‌های صد روزه و اقتصاد مقاومتی و طرح میراث ماندگار و مازندران پاک و تحقق نشاط اجتماعی خواستار پیگیری و تلاش برای تحقق و اجرای کامل این برنامه در شهرستان شد و گفت: شاخص ارزیابی و آزمون مدیران شهرستان توجه و میزان تحقق این طرح‌ها می‌باشد.

در ادامه این جلسه دکتر علی اسماعیلی، نماینده مردم شهرستان‌های محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی کشور با توجه به تحریم‌های بی‌رحمانه اعمال شده علیه کشورمان گفت: تنها راه برون رفت از این وضعیت جذب سرمایه‌گذار و حمایت همه جانبه از آن بوده تا هم شاهد پویایی و تقویت اقتصاد منطقه بوده و هم افزایش نرخ اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در منطقه باشیم.

در بخش دیگری از این جلسه مهندس علی صیقل وازی، شهردار محمودآباد و سیدمهدی موسوی‌نژاد، شهردار سرخ‌رود، آخرین وضعیت هر دو شهر به‌منظور آماده سازی و میزبانی از مسافران نوروزی را گزارش دادند.

مهندس علی اصغرپور، مدیر منطقه شرکت مخابرات استان مازندران، هم ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار محمودآباد و نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه مخابرات گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده بخش اعظمی از زیر ساخت‌های مخابرات در شهرستان محمودآباد تحقق پیدا کرده و امروز محمودآباد از نظر شبکه فیبر نوری و FTTH  به نسبت 22 استان در کشور سرآمد است.

در ادامه این جلسه حسین منفردی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، نیز با بهره‌گیری از بیانات مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدات مردم محور را داشتن رویکرد عالمانه به مقوله پدافند غیرعامل برشمردند، ایشان رمز بقای انقلاب اسلامی را همان رمز پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس عنوان و وحدت کلمه و همگرایی در آرمان و اهداف انقلاب اسلامی را دو مولفه مهم این پیروزی اشاره و همگرایی ملی و وحدت آفرین جامعه در آرمان و اهداف انقلاب، جهت بقاء انقلاب اسلامی را ضروری خواندند. مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره اهمیت فرهنگ سازی و آموزش و آماده سازی کلیه اقشار جامعه نسبت به پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تهدیدات داخلی و خارجی باید هر لحظه برای مقابله و کاهش تلفات انسانی آماده بود.

نظر شما