بیش از ۱۵ درصد از حجم اقتصادی آذربایجان غربی را می توان به بخش گردشگری سوق داد

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۵:۴۳:۵۳
کد خبر: ۸۲۰۱۵۵
بیش از ۱۵ درصد از حجم اقتصادی آذربایجان غربی را می توان به بخش گردشگری سوق داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از 15 درصد از حجم اقتصادی استان را می توان به بخش گردشگری سوق داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رضا حسینی در نشست هم اندیشی و بررسی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری منطقه شمال غرب کشور که در ارومیه برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت بی نظیر آذربایجان غربی در حوزه گردشگری، می توان بیش از 15 درصد حجم اقتصادی استان را به بخش گردشگری سوق داد.

وی افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و همجواری با سه کشور خارجی، ظرفیت جذب گردشگر سلامت را نیز دارد؛ البته این امر باید اصولی صورت گیرد و طوری نباشد که کار گردشگری که برای استفاده از خدمات درمانی وارد استان می شود، به دست آژانس های غیرمتخصص بیفتد.

حسینی اضافه کرد: در همین راستا، نمایندگان دستگاه های ذیربط در مبادی ورودی استان مستقر خواهند شد که ضمن استقبال و تحویل گرفتن گردشگران سلامت، آن ها را به مراکز درمانی موجود در استان هدایت کنند.

معاون استاندار همچنین بر لزوم معرفی جاذبه های طبیعی استان تاکید کرد و گفت: باید قابلیت ها و جاذبه های طبیعی استان به گردشگران شناسانده شود؛ آذربایجان غربی نقاط گردشگری بی نظیری دارد که در صورت معرفی و شناسانده شدن، می توانند گردشگران بسیاری را به خود جذب کنند.

حسینی با اعلام حمایت از سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران حوزه گردشگری نیز گفت: هر اقدامی که برای حمایت از سرمایه گذاران در استان لازم باشد انجام می دهیم؛ در همین راستا پنجره واحد سرمایه گذاری نیز در استان راه اندازی شده که روند اخذ مجوزها و استعلامات سرمایه گذاری را تسریع می بخشد.

وی افزود: بصورت مستمر، عملکرد دستگاه های اجرایی استان در رابطه با استفاده از پنجره واحد سرمایه گذاری بررسی و دستگاه هایی که در رابطه با کار سرمایه گذاران تعلل و یا وقفه ایجاد می کنند، مشخص می شوند، لیست دستگاه هایی که در کار مردم و سرمایه گذاران وقفه ایجاد می کنند، در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ادامه بر ضرورت تهیه بسته فرصت های سرمایه گذاری استان تاکید کرد و گفت: در این بسته اطلاعات کاملی از فرصت های سرمایه گذاری در استان از جمله در حوزه گردشگری تهیه و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

حسینی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان نیز خبر داد و گفت: این همایش اردیبهشت ماه سال 98 در ارومیه برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز