افزایش دو برابری ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان اشنویه

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۵:۰۰:۰۳
کد خبر: ۸۲۰۶۰۵
افزایش دو برابری ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان اشنویه
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشنویه گفت: ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان اشنویه در ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش دوبرابری داشته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، روناک تاسا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشنویه اظهار کرد:  شهرستان اشنویه از شهرستان‌های مرزی استان آذربایجان غربی بوده که در قسمت غربی این استان قرار دارد و دارای یک واحد اقامتگاه بومگردی است.

وی افزود: شهرستان اشنویه دارای یک واحد اقامتگاه بومگردی در روستای بالاگیر با دو اتاق و ظرفیت 12 نفر بوده که در ایام نوروز 98 در اختیار مهمانان نوروزی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این شهرستان یک مهمانپذیر با 25 تخت و همچنین خانه معلم با ظرفیت 300 نفر، مدرسه شبانه روزی آمنه 300 تخت، مهمانسرای ادارات 500 نفر آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.

تاسا با بیان اینکه امسال ظرفیت مراکز اقامتی در ایام نوروز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، بیان کرد: این شهرستان بدلیل مناطق زیبا و بکر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده و از حیث تعداد آثارتاریخی سومین شهرستان استان است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مهمترین مقاصدگردشگری شهرستان اشنویه کتیبه تاریخی وچشمه عین الروم، جنگل میرآباد، پارک جنگلی قلاتوک،  روستاهای گلاز و چهل آسیاب، کوهستان مرزی کیله شین، منطقه تاله جار، بیمضرته و زیارتگاه شیخ رش و شیخ محمدهنگلان بوده که پذیرای گردشگران زیادی است.

گفتنی است؛ شهر اشنویه مرکز شهرستان و فاصله آن با مرکز استان 70 کیلومتر و درجنوب غرب استان آذربایجان غربی بوده و با شهرستان ارومیه در شمال با شهرستان نقده در شرق با شهرستان پیرانشهر درجنوب و دوکشور عراق و ترکیه در غرب ارتباط دارد و جمعیت شهرستان بیش از هفتاد و دو هزار نفر می باشد.

نظر شما