معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

واگذاری ۹ پروژه سرمایه‎گذاری خوزستان به بخش خصوصی

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۱:۳۷:۵۳
کد خبر: ۸۲۰۸۲۷
واگذاری ۹ پروژه سرمایه‎گذاری خوزستان به بخش خصوصی
معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به هدف‌گذاری به‌منظور کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه گردشگری، از واگذاری 9 پروژه سرمایه‌گذاری استان به بخش خصوصی خبر داد.

  به گزارش خبرگزاری برنا؛ احسان زارع‎اصل گفت: در راستای ماده 27 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی به بخش خصوصی، کارگروه واگذاری استان با حضور اعضاء و نمایندگان دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی، معاونت عمرانی، اداره‎کل امور شهری و اداره‎کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان و نیز نماینده شرکت مشاور در حوزه واگذاری پروژه‎های عمرانی در محل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد.

وی با بیان این‎که در این جلسه با واگذاری 9 پروژه بخش دولتی که قابلیت انتقال به بخش خصوصی داشتند موافقت شد، افزود: این‌پروژه‎ها شامل مرمت و بازسازی خانه‎های تاریخی سوزنگر، نیل‎ساز و تیزنو دزفول، تکمیل و تجهیز مجتمع گردشگری چم‎شور لالی، تکمیل و بهره‎برداری از چشمه‎های آب‎درمانی گل‎گیر در مسجد سلیمان و گراب در بهبهان، مرمت، تجهیز و بهره‎برداری کاروان ‎سرای دهدز، تکمیل، تجهیز و بهره‎برداری مجموعه گردشگری تالاب شادگان و تجهیز و بهره‎برداری از بازارچه صنایع دستی غدیر اهواز هستند.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: این پروژه‎ها به سایر اعضای کارگروه واگذاری پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‎ای استانی معرفی و مصوب شد که فرآیند واگذاری آن‎ها به بخش خصوصی ذیل ماده 27 طی شود تا اوایل سال آینده با انجام مزایده به بهره‎برداران بخش خصوصی واگذار شوند.

وی در ادامه با اشاره به این‎که با تصمیم اولیه برای واگذاری این پروژه‎ها موافقت شده است، افزود: متقاضی بخش خصوصی برای همه این پروژه‎ها وجود دارد و به یاری خدا پس از تهیه اسناد مزایده توسط شرکت مشاور و تأیید آن‎ها، این پروژه‎ها در اوایل سال 98 به مزایده گذاشته خواهند شد.

زارع اصل با بیان این‎که در مجموع 37 پروژه در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند، گفت: این تعداد پروژه را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان اعلام کرده‎ایم که از این تعداد در حال حاضر تصمیم به واگذاری 9 پروژه گرفته ایم؛ باوجود این، با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، تمام این 37 پروژه در سال 98 به بخش خصوصی واگذار می‎شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به تفاهمنامه‎ای که هفته گذشته مابین استانداری خوزستان و بانک ملی منعقد شد، واگذاری پروژه‎ها از راه ماده 27، این قابلیت را دارا است که سرمایه‎گذاران تا 80 درصد سقف برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل مجموعه ها را به صورت کمک‎های فنی اعتباری در قالب تسهیلات کم‎بهره دریافت کنند.

معاون سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: کمک به سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش‌های خود را در این زمینه قرار داده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز