معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

تصویب لایحه حمایت از جنگلبانان

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۴:۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۲۲۰۳۶
تصویب لایحه حمایت از جنگلبانان
معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تصویب لایحه حمایت از محیط‌ بانان و جنگلبانان ضرورت امروز کشور برای دفاع از منابع طبیعی و سرمایه های ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، خلیل آقایی در گردهمایی ملی همیاران طبیعت در مشهد افزود: ماموران یگانهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی همانند نیروهای مسلح محسوب نمی شوند و درصورتی که حادثه ای برایشان پیش بیاید یا در حین ماموریت فوت شوند شهید به حساب نمی آیند.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به رای گذاشته می شود و امید است نمایندگان مجلس در تصویب این لایحه همکاری لازم را انجام دهند.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این لایحه در حمایت از همیاران طبیعت نیز قابل استفاده است و می تواند زمینه پاسخگویی سازمان جنگلها در قبال فعالیتهای این گروهها را فراهم سازد.

آقایی با بیان این که مشارکت مردم در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را باید حفظ کرد و توسعه داد افزود: هم اکنون کمک و مشارکت مردم و بهره برداران در عرصه های منابع طبیعی بیش از اقدامات سازمان جنگلها موثر است و آنها در این زمینه از ما جلوتر هستند.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی باید در عمل و به صورت علنی جایگاه مشخص و قانونی پیدا کند تا بتوان با تعریف پروژه و کمک مردم در اجرا به نتیجه مورد نظر دست یافت.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هم اکنون شرمنده کسانی هستیم که با عشق و علاقه خود از طبیعت حراست می کنند و ما نمی توانیم در قالب قانون کار از آنان حمایت کنیم.

آقایی افزود: سازماندهی تشکلها و تعاونیهای جوامع محلی برای اجرای پروژه ها و مباحث حفاظت از عرصه های طبیعی از جمله راهکارهایی است که دستورالعمل آن به استانها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان گناباد در خراسان رضوی گفت: در این سفر 100 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای بیابان زدایی به وسعت 10 هزار هکتار در شهرستانهای گناباد و بجستان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در شهرستان گناباد دو هزار هکتار عرصه بیابانی با مشارکت و توسط مردم بیابان زدایی شده است و این نشان از نقش موثر مردم در این زمینه دارد.

 

نظر شما