واکنش رئیس اسبق هیات تکواندو کردستان به سخنان اخیر مدیر کل ورزش و جوانان

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۸:۵۶:۵۲
کد خبر: ۸۲۲۱۴۴
واکنش رئیس اسبق هیات تکواندو کردستان به سخنان اخیر مدیر کل ورزش و جوانان
رئیس اسبق هیات تکواندو استان کردستان جواب سخنان مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در رابطه با عدم قبول عملکرد 10 ساله این هیات را داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ فرزین لطف پوری رئیس اسبق هیات تکواندو استان کردستان در پی انتشار مصاحبه مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در خبرگزاری برنا با عنوان " عملکرد 10 ساله هیات تکواندو کردستان مورد قبول اداره کل ورزش و جوانان نیست" جوابیه ای را به شرح زیر تنظیم کرده است.

هیات تکواندو استان کردستان در طی 10 سال فعالیت خود بسیار سرآمد و موفق عمل کرده و آمار و ارقام خود گویای واقعیت است.

در پاسخ به اینکه هیات تکواندو شهرستان سقز فعال ترین هیات ورزشی استان است هیچ شکی وجود ندارد اما ظاهراً چندان که باید و شاید این موضوع کارشناسی نشده و مطرح شده است چرا که در رشته های دیگر هم سایر شهرستان ها نسبت به مرکز استان فعال تر بوده اند؛ به عنوان مثال (بدمینتون در دیواندره – جودو در مریوان – دوچرخه سواری بیجار – کشتی در سقز و سریش آباد و وزنه برداری در کامیاران و ... ) دور نرویم در ارزیابی ادارات ورزش و جوانان شهرستانها، سقز در اکثر رشته ها از سایر شهرستانهای دیگر بسیار موفق تر عمل کرده اینجا مدیریت حضرتعالی زیر سئوال  نمی رود که چرا یک شهرستان بسیار موفق بوده و دیگرشهرستانها نبوده اند؟؟ بهتر بود عنوان نمی شد چرا که همه افتخارات بدست آمده متعلق به یک استان است و بالطبع همین افتخارات هیأتهای استانی بی تردید در کارنامه شما ثبت و در ارزیابی سالیانه وزارت ورزش بی تأثیر نخواهد بود.

موضوع حائز اهمیت اینکه رشد یک رشته ورزشی آیا صرفا در بخش قهرمانی ارزیابی می شود؟ که اگر تصور بر این است پس هیأت تکواندو با افتخار سرآمد است. ایکاش برای یک بار دستگاه ورزش استان قبل از هرگونه تصمیم گیریدر نشستی با ارکان هیأت، عملکرد آن را بدور از هرگونه حب و بغض در تمامی بخش ها مورد بررسی قرار می داد بی شک پس از آن بسیاری از ابهامات رفع و قطع به یقین به داشتن چنین هیأتی با این ساختار منسجم برخود می بالیدید.

 اشاره به عدم رشد و توسعه این رشته ورزشی در طی یک دهه گذشته فرمودید. به اطلاع میرسانم علی رغم تمامی محدودیت ها به لحاظ قوانین حاکم بر این رشته ورزشی ( فواصل زمانی درجات کمربند و آموزشی و ... )   این هیات کارنامه بسیار قابل دفاعی از خود دارد، چرا که ما شاهد رشد 115 درصد در بخش مربیگری آقایان و رشد  120 درصد در  بخش بانوان بوده ایم ( از تعداد 32 نفر مربی در بخش آقایان  به 69 نفر و در بخش بانوان از یک نفر به 13 نفر رسیده ایم ) و در بخش داوری نیز با رشد 550 درصدی در هردو بخش آقایان و بانوان به استناد آمار و اطلاعات روبرو هستیم (در بخش آقایان از تعداد 16 نفر به 92  نفر و در بخش بانوان از صفر به 12 نفر رسیده ایم) به ظاهر عملکرد موفق هیات استان در بخش زیرساخت ها اصلا دیده نشده و یا شاید رشد و توسعه یک رشته ورزشی تعریف دیگری دارد.

به کمک مالی دریافتی و تخصیص اعتبارات بیش از 75 میلیون تومان به این هیات در دوساله اخیر اشاره کردید در صورتی که مطلب عنوان شده با اسناد و دفاتر مالی  هیات تکواندو استان مغایرت داشته و رقم مذکور صرفاً در جهت کمک به هیأت بیش از 54 میلیون و 748 هزار و 400 هزار تومان نبوده است. ( اسناد مالی موجود در هیأت گواه مطلب بوده و قابل ارائه می باشد )

بیش از سه سال است آرزوی داشتن سیستم الکترونیکی دی دو که به حقیقت خرید آن از توان مالی این هیات خارج است علی رغم دهها بار وعده خرید از حضرتعالی بر دل ورزشکاران استان مانده است و در طی سه سال گذشته هر روز شاهد افزایش قیمت آن هستیم و به حقیقیت یکی از دلایل عدم موفقیت هنرجوهای ما در میادین کشوری نبود تجهیزات به روز بوده که این مهم به دفعات به شما منعکس شده و هربار .......

در جایی دیگر اشاره به عنوان های قهرمانی سنوات گذشته اشاره کردید که ایکاش مطرح نمی شد چرا که با اسناد در دست موضوع زیبنده و خوشایند ورزش استان نیست تا در مورد آن صحبت و شفاف سازی صورت گیرد علی الظاهر در این ارتباط اطلاعات صحیحی به شما داده نشده است و خواهشمندیم دیگر عنوان نفرمایید.

با کمال تأسف بی مهری دستگاه ورزش استان مانع از دیده شدن فعالیت های بزرگ صورت گرفته در ورزش تکواندو مظلوم استان شد تا جاییکه به عناوین مختلف هیات تکواندو متهم به کم کاری و عملکرد ضعیف می شود در حالیکه با مدالهای کسب شده در بخش قهرمانی صرفا در سال 1397 ( دو مدال نقره جام ریاست فدارسیون جهانی، یک مدال برنز تورنمنت اوپن ترکیش کشور ترکیه 2019 و دهها مدال دیگر در رویداهای کشوری، رتبه اول تیم نوجوانان دختران کشور و شرکت چهار ورزشکار در انتخابی ورود به تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران ) سند بسیار زنده در پاسخ به مطالب عنوان شده است.

در صورت وجود دموکراسی مجمع تعیین کننده عملکرد هیات تکواندو استان است نه فرد،  مضافاً تاریخ فراموش نمی کند سال 1395 مجمع سالیانه هیات تکواندو استان بدلیل تحریم شدن آن از سوی حضرتعالی در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با حضور ریاست محترم مجمع جناب آقای پولادگر، نماینده وزارت ورزش و جوانان و سایر اعضای فهیم مجمع انتخابات هیات تکواندو استان و اصحاب معزز رسانه برگزار و عملکرد هیات مورد تایید کلیه اعضای مجمع قرار گرفت.

با همه احترامی که برای حضرتعالی قائل هستم ایکاش بجای سنگ اندازی و ایجاد حاشیه برای این هیات مجمع انتخابات هیات تکواندو استان را با گذشت یک سال از پایان دوره چهار ساله و دو بار فراخوان عمومی برگزار می کردید، قبول و عدم قبول عملکرد هیات تکواندو استان را به اعضای فهیم مجمع و ریاست محترم مجمع می سپردید و هرگونه نقطه نظرشخصی و احیانا خواسته های آن اداره کل را در مجمع مطرح می کردید.

جمله پایانی جناب آقای جولایی حضرتعالی بعنوان مدیری مسئول در نظر داشته باشید ادامه وضعیت موجود چیزی جز بلاتکلیفی و سر درگمی این رشته بسیار موفق المپیکی در سطح استان و کشور ندارد،  شما نسبت به تک تک ورزشکاران این مرز و بوم مسئول هستید و مسیر در پیش گرفته  هیچ ثمری برای این رشته ( که از نظم و انظباط و عملکرد قابل قبولی برخوردار است ) نخواهد داشت.

بیائید برای یکبار با خود صادق باشید همه حاشیه ها و عدم همراهی با برنامه های هیات تکواندو استان را صادقانه کنار بنهید و نامی ماندگار از خود در تکواندو این استان برجای بگذارید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز