هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در همایش نقش رسانه و توسعه:

رسانه در معرفی و فرهنگ‌سازی چهره زیبای ایران اسلامی به نام کرمانشاه به جهانیان کوشا باشند

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۲۲۱۸۸
رسانه در معرفی و فرهنگ‌سازی چهره زیبای ایران اسلامی به نام کرمانشاه به جهانیان کوشا باشند
استاندار کرمانشاه در همایش نقش رسانه و توسعه، ابتدا با خوشامد‌گویی به مهمانان این مراسم و قدر دانی از زحمات فعالان در عرصه رسانه و مطبوعات، از اقدام نادر دارستانی در شکل‌گیری رسانه فرتاک، برای رساندن صدای مردم کرمانشاه به گوش مسئولین در مرکز حکومت تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در بیان نقش و ارتباط میان رسانه و توسعه گفت: توسعه و مسیر دستیابی به آن، هم مانند یک سفر هوایی برای رسیدن به مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

photo_2019-03-08_23-50-44

او افزود: در این سفر، هواپیمایی که قصد بلند شدن از زمین را دارد برای برخاستن و اوج گرفتن نیازمند سوخت، انرژی و بستر سازی است و بر این اساس توسعه نیز نیازمند بستر یا به عبارتی زیر ساخت‌هایی در هر بخش است و باید گفت تا زمان رسیدن به وضعیتی پایدار همچون یک هواپیما ممکن است تکان‌هایی را در طول مسیر سفر به سمت توسعه یافتگی تجربه کند.

استاندار کرمانشاه گفت: من از رسانه تقاضا دارم از لذت‌های سفر برای مردم سخن بگویند و هر یک از ما نیز اگر نمی‌توانیم استان کرمانشاه را توسعه یافته معرفی کنیم از آن به عنوان یک استان در حال توسعه، استان در مسیر توسعه و یا کمتر توسعه یافته یاد کنیم، زیرا از این واژه و تعریف توسعه نیافتگی با توجه به بار منفی که در خود مستتر دارد  برداشت‌ها و قضاوت‌های متفاوتی و در مواردی نا متناسب می‌تواند صورت بگیرد.

بازوند ادامه داد: در فضای رسانه‌ای امروز و در میان حجمه ایجاد شده از جنگ روانی توسط دشمن تنها مطبوعات‌اند که می‌توانند پاسخی کوبنده به توپخانه دشمنان کشور باشند و رسانه‌ها باید در این راستا به جای نگاه مطلق به مشکلات و تمرکز بر محدودیت‌ها و کمبودها، از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، دارایی‌ها و ثروت‌های استان کرمانشاه برای مردم بگویند و همواره این نوع دیدگاه و عملکرد را مد نظر بدارند و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

photo_2019-03-08_23-50-59

او به بحران‌هایی که استان کرمانشاه در سال 96 و 97 با آن مواجه بود، از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای شکل‌دهی و پوشش‌دهی به آخرین مرحله در بحث مدیریت بحران که بازسازی و بازتوانی است اشاره کرد و افزود: بازتوانی روحی، روانی و فرهنگی، فرهنگی و اقتصادی از گام‌هایی است که باید در این راستا برداشته شود.

استاندار کرمانشاه گفت: بحران بعدی ای که ما در استان کرمانشاه با آن مواجه هستیم بحران بیکاری است که به مراتب آسیب‌ها و ضررهای آن حتی از بحران زلزله و مشکلات پس از آن هم بالاتر و بیشتر است.

بازوند ادامه داد: در استان کرمانشاه ما نه تنها با رتبه اول بیکاری در کشور مواجه‌ایم بلکه شاهد سیر صعودی نرخ بیکاری هم در این استان هستیم ولی خوشبختانه از زمان اجرای سند راهبردی اشتغال که برگرفته از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است با وجود اینکه هنوز در همان جایگاه قرار داریم اما توانسته‌ایم رشد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه را متوقف کنیم.

او افزود: امیدواریم امسال در آمارهای سالیانه مرکز اطلاعات و آمارهای کشور که به طور معمول در اردیبهشت ماه اعلام می‌شود نرخ بیکاری استان کرمانشاه سیر صعودی نداشته و سیر نزولی بیکاری را در استان مشاهده کنیم.

photo_2019-03-08_23-52-32

استاندار کرمانشاه در رابطه با موقعیت کرمانشاه به عنوان مرکز  ثقل منطقه و چگونگی بسترسازی در این باره گفت: فراهم آوردن بستری برای ارایه خدمات به سایر استان‌های پیرامون تنها با کار دولت کافی نیست و ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این عرصه ضروری است و در این راستا ما باید مردم را به مشارکت در این زمینه دعوت کنیم و با حمایت از سرمایه‌گذاران و برداشتن موانع از سر راه آن‌ها، سرمایه را در استان جاری کنیم.

بازوند ادامه داد: برای حمایت از سرمایه‌گذار ابتدا لازم است دارایی‌هایمان را معرفی کنیم و از نیروی انسانی به عنوان قوی‌ترین دارایی در این مسیر کمک بگیریم و موقعیت‌هایی این گونه است که می‌توان به میزان اثرگذاری و نقش رسانه در توسعه پی برد.

photo_2019-03-08_23-52-56

او با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است» گفت: برداشت‌های متفاوتی از این جمله صورت خواهد گرفت و این چهره زیبا می‌تواند تعاریف بسیاری از جمله موسیقی، مهمان‌نوازی، سایت‌های متعدد گردشگری، مطبوعات، شهیدان، نیروی انسانی در استان کرمانشاه را پوشش دهد. ما از رسانه تقاضا داریم با تعریف این زیبایی به بهترین شکل، کرمانشاه را به عنوان چهره زیبای ایران اسلامی به مردم معرفی و فرهنگ‌سازی نمایید. 

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در گذشته تجربه فرصت سوزی‌های بسیاری را داشته و کرمانشاه  و مردمانش مجالی برای از دست دادن فرصت‌ها و موقعیت‌ها ندارند.

photo_2019-03-08_23-54-34

بازوند ادامه داد: ظرفیت‌ها و ثروت‌های استان کرمانشاه می‌تواند بر موانع پیش روی توسعه کرمانشاه غلبه کند به شرط آنکه همگی ما در همه جا از دارایی‌ها و ظرفیت‌های نهفته در استان تعریف کنیم و با اجماع بر این موضوع و ترجیح منافع استان کرمانشاه بر هر مسئله‌ی دیگری هرچند خلاف میل باطنی ما، در مسیر جذب سرمایه‌گذار قدم برداریم.

او افزود: امیدواریم در سال 98 اصحاب رسانه در معرفی و فرهنگ‌سازی چهره زیبای ایران اسلامی به نام کرمانشاه به جهانیان کوشا باشند تا بتوانیم استان کرمانشاه را به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای ورود سرمایه به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

خرنگار: لیلا امیری

 

نظر شما