در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی؛

تاکید استاندار اردبیل بر تسریع در جذب تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۲۲۲۲۶
تاکید استاندار اردبیل بر تسریع در جذب تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال
استاندار اردبیل گفت: باید از روزهای باقی مانده سال برای جذب تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال استفاده شود.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: مسوولان دستگاه های مرتبط با واحدهای صنعتی و تولیدی و گردشگری اعم از صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و حوزه گردشگری در این خصوص باید تلاش بیشتری برای جذب تسهیلات رفع موانع تولید داشته باشند.

وی افزود:  میزان اعتبار ردیف تسهیلات تبصره 18 که اخیرا به استان ابلاغ شده 221 میلیارد تومان است که سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تقاضای یک هزار میلیارد تومانی برای دریافت این تسهیلات معرفی کرده است.

استاندار اردبیل ادامه داد : هر چه میزان طرح های معرفی شده بیشتر باشد به همان میزان اعتبار بیشتری برای رفع موانع تولید استان افزایش خواهد یافتو حوزه گردشگری و کشاورزی نیز باید طرح های خود را برای دریافت تسهیلات این بخش ارائه نمایند.

وی با تاکید بر اهتمام بانک های استان در راستای پرداخت تسهیلات از محل رفع موانع تولید گفت: بانک ها باید تسهیلات پرداختی خود را در قالب ردیف تسهیلات رفع موانع تولید ارائه کنند تا سهمیه استان از این محل نیز بیشتر شود.

بهنام جو اظهارد اشت : در سالجاری در حوزه رونق تولید کسب و کار در استان اقدامات مناسبی انجام گرفته که راه اندازی فا دوم کارخانه آرتاویل تایر نمونه ای از آن است.

وی ادامه داد : فاز دوم این واحد که از سه ماهه اول سال آینده فعالیت خود را شروع می کند حدود 20 درصد از لاستیک مورد نیاز داخل کشور را تامین خواهد کرد.

وی همچنین به آغاز فعالیت کارخانه کامیون سازی مشگین شهر اشاره کرد و گفت: این واحد نیز در هر شیفت 25 و در دو شیفت 50 کامیون تولید خواهد کرد.

استاندار اردبیل بر کاهش روند بروکراسی اداری در دستگاه ها برای دریافت تسهیلات و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: با اینکه این روند به پایین ترین درجه خود رسیده ، ولی همچنان نیازمند کاهش بروکراسی ها در بانک ها هستیم.

وی به تلاش های صورت گرفته در راستای افزایش میزان صادرات استان اشاره کرد و افزود: صنعت فرش در استان جزو صنایع صادراتی محسوب می شود که باید در راستای توسعه صادرات در این بخش جزو استان های پیشرو باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز