رئیس کمیسیون خدمات شهری؛

فعالیت های شورای شهر اراک فارغ از سوگیری سیاسی بوده است / عده ای چوب لای چرخ شورا می گذارند

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۲:۴۷
کد خبر: ۸۲۲۲۸۳
فعالیت های شورای  شهر اراک فارغ از سوگیری سیاسی بوده است / عده ای چوب لای چرخ شورا می گذارند
رئیس کمیسیون خدمات شهری کلانشهر اراک، درختکاری در گردنه سیبک را اقدامی یک شبه و بدون نگاه کارشناسی دانست و گفت: عده ای با هدف تخریب، چوب لای چرخ شورا می گذارند.

به گزارش برنا از اراک ، طوفان محمدی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته فعالیت های شورای اسلامی شهر اراک فارغ از هر گونه جناح و سوگیری سیاسی بوده است و همه اعضا برای تعالی و ارتقای کیفیت زندگی شهری در اراک تلاش کرده اند، گفت: همه اعضا در این شرایط بحرانی و پر فشار، گاها با نقدهای جهت مند، مغرضانه و بعضا مبتنی بر منافع شخصی افراد روبرو شده اند که در این شرایط به احترام رای مردم و عهد خود با همشهریان، هیچ کس از پای ننشسته است و دست از تلاش بر نداشته است.

وی با بیان اینکه نقد عملکرد توسط مردم می تواند اعضا را از کاستی ها و ضعف هایشان مطلع سازد، افزود:  معدود افرادی هستند که با تخریب هدفمند و ایجاد موج روانی و یا انتشار اطلاعات ناقص و بدون نگاه کارشناسانه چوب لای چرخ شورا می گذارند تا شاید از این طریق بتوانند آنان را خسته کنند و از مسیر اصلی خود خارج سازند. من بنا به باوری که در خصوص مفهوم "آزادی بیان" دارم، در برابر تمامی این اقدامات سکوت کردم، اما اخیرا مطلبی در خصوص توسعه فضای سبز در منطقه سیبک منتشر شده است که با سلامت جسمی نسل حاضر و آتی شهر اراک در ارتباط است.

وی ادامه داد: این اقدامات ممکن است مدیران را به سوی تصمیمات اشتباه  و مخاطره انگیز سوق دهد، لذا بر خود واجب می بینم که در برابر این اقدامات ساکت نمانم. قطعا مردم اراک از آگاهی کافی برخوردار هستند و سره را از ناسره به خوبی تشخیص می دهند.

محمدی با بیان اینکه درختکاری در محدوده ای موسوم به گردنه سیبک در یک اقدام یک شبه و بدون نگاه کارشناسانه و مبتنی بر نظر شخصی شهردار وقت و بدون سنجش چگونگی تامین منابع آب آن انجام شد، بیان کرد: متخصصان محیط زیست به خوبی می دانند که ایجاد اکوسیستم های مصنوعی در مناطقی که از پتانسیل حفظ و دوام طبیعی یک اکوسیستم برخوردار نیستند، قطعا نابودی آن اکوسیستم یا صرف هزینه های گزاف را به دنبال خواهد داشت که این مهم نه تنها در جهت ارتقای سطح پایداری نیست، بلکه در نقطه مقابل آن است.

وی اظهار کرد: منطقه مذکور از منابع آب لازم برای درختکاری برخوردار نیست و باید پیش از درختکاری نسبت به تامین آب آن چاره اندیشی می شد. آبیاری با تانکر نیز یک اقدام موقت است که در بلند مدت نه اقتصادی است و نه می تواند حجم آب مورد نیاز را تامین کند و با توجه به کاهش شدید سطح آب های زیر زمینی در دشت اراک، این امر خود در راستای فشار بیشتر بر سفره های آب زیر زمینی و برداشت های غیر کارشناسی خواهد بود.

رئیس کیمسیون خدمات شهری اراک به جلسات کمیسیون خدمات شهری با نمایندگان سازمان محیط زیست بعد از این اقدام شهردار وقت، اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرار بود تا همانند سایر شهرها از پساب برای آبیاری کمربند سبز ایجاد شده استفاده شود اما با مخالفت سازمان محیط زیست روبرو شد و به دلیل وجود ترکیبات موجود در پساب، مجوز لازم برای این کار صادر نشد.

محمدی در ادامه سخنان خود گفت: از آن جایی که حفظ سلامتی جامعه وشهروندان اراکی در اولویت کلیه اعضای شورای شهر است، به جای پافشاری بر اقدام اشتباه با هدف بهره برداری تبلیغاتی، به نظر کارشناسی احترام گذاشته و آینده شهروندان را مطابق وظیفه خود در اولویت قرار دادیم که این اقدام در نهایت زمینه را برای فرصت طلبان فراهم کرد تا بدون اطلاع از علل واقعی عدم آبیاری درختان گردنه سیبک، موجی در فضای مجازی ایجاد کنند که می تواند مدیران را مجبور به حرکت در مسیر اشتباه کند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان مهم ترین موضوع است، بیان کرد: امیدوارم دیگر دستاویزی برای تولید نقدهای مغرضانه و بدون کارشناسی وجود نداشته باشد و بتوانیم شهری پایدارتر، سبزتر و شادتر بسازیم. 

 

نظر شما