موزه نفت در گچساران احداث می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۰۶:۲۵
کد خبر: ۸۲۲۳۱۸
موزه نفت در گچساران احداث می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از احداث موزه نفت در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: توافقات اولیه جهت احداث این موزه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمود باقری ‌در دیدار با فرماندار گچساران گفت: توافقات اولیه جهت احداث موزه نفت با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام و زمین موردنیاز برای احداث این موزه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه موزه نفت گچساران نیازمند صدور مجوز از وزارت نفت و تأمین اعتبار است، افزود: قرار است اعتبارات ملی برای احداث این پروژه از سوی نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تامین اعتبار موردنیاز در آینده نزدیک شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه در شهرستان گچساران هستیم.

باقری به قدمت تاریخی برخی تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اشاره داشت و بیان کرد: نخستین چاه نفت در گچساران که نفت از آن استخراج شده در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

  فرماندار شهرستان گچساران هم در این نشست با بیان اینکه موافق احداث موزه نفت در گچساران هستیم، گفت: نفت نماد تاریخی شهرستان گچساران است و ایجاد موزه نفت می‌تواند یک مکان فرهنگی برای جذب گردشگر باشد.

علی خوان‌پایه از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواست هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز