شهردار مشهد:

زیر ساخت های ورزشی را برای بخش خصوصی فراهم می‌کنیم/فعالیت قطار شهری ادامه پیدا می‌کند

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۳:۳۰:۲۶
کد خبر: ۸۲۲۴۶۹
زیر ساخت های ورزشی را برای بخش خصوصی فراهم می‌کنیم/فعالیت قطار شهری ادامه پیدا می‌کند
شهردار مشهد مقدس گفت: شهرداری به شدت با تیم داری مخالف است و تلاش ما بر فراهم کردن زیر ساخت های ورزشی مورد نیاز بخش خصوصی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امروز یکشنبه نوزدهم اسفندماه محمدرضا کلایی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تالار الماس کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری به شدت با تیم داری مخالف است و تلاش ما بر فراهم کردن زیر ساخت های ورزشی مورد نیاز بخش خصوصی می‌باشد، همچنین اطلاع رسانی، حمایت معنوی و تامین سرمایه‌گذار برای تیم‌های ورزشی نیز از برنامه‌های دیگر مدیریت شهری در خصوص حمایت از ورزش قهرمانی است.

وی با بیان اینکه اگر حمایت مالی انجام شده به اکراه و ناچاری بوده و تا هنگام یافتن سرمایه‌گذار موقت خواهد بود، گفت: به عنوان مثال اگر به قضیه تیم والیبال پیام که ابتدای فصل دچار مشکلات مالی فراوان بود ورود نمی‌کردیم مطمئنا والیبال استان رو به نابودی می‌رفت اما امروز مطمئنیم نماینده والیبال ما جزو 4 تیم برتر کشور است. شور و حالی که هنگام بازی‌های تیم در سالن مهران برقرار است را با هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری فرهنگی نمی‌توان ایجاد کرد.

شهردار مشهد وی با تاکید بر اینکه پیگیری خواسته های مردم و ایجاد نشاط چیزی است که به دنبال آن هستیم، بیان کرد: چندی پیش برای برگزاری مسابقات بین تیم های پدیده و پرسپولیس تنها 500 تماشاگر به استادیوم میرفتند. اما امروز تیم فوتبال مشهدی ها 25 هزار نفر تماشاگر دارد.

کلایی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می دهد مردم نسبت به شهر احساس مسئولیت کرده اند. اما اگر شهرداری مشهد ورود نمی کرد و جرائم تیم فوتبال را پرداخت نمی کرد، نمی توانستند بازی کنند.

فعالیت قطار شهری ادامه پیدا می‌کند

شهردار مشهد با اشاره به اینکه شاخص کیفیت حمل و نقل عمومی نشان دهنده آن است که مشهد وضعیت بدی ندارد، گفت: نوسازی ها در بخش حمل ونقل عمومی ادامه دارد. گرچه در این دوره که قیمت اتوبوس 3برابر شده، تلاش بر نوسازی استمراردارد. البته توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره و دوره های گذشته نیز ادامه داشته است.

کلایی افزود: گرچه فشارها در وضعیت تحریم ادامه دارد، اما حتی یک روز فعالیت قطار شهری متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، در خط 3 متروی مشهد برای احداث هر کیلومتر خط قطار شهری 240 میلیارد تومان هزینه صرف می شد. اما امروز احداث هر کیلومتر این خط 740 میلیارد تومان هزینه در بردارد و این هزینه ها بیش از 3 برابر شده است.

کلایی با اشاره به اینکه 80 میلیون دلار تجهیزات برای افزایش ایمنی خط 3 قطار شهری طی 3 ماه گذشته هزینه شده است، گفت: با وجود هزینه ها و اعتبارات سنگین در زمینه حمل و نقل، میانگین استفاده از اتوبوس در شهر کاهش یافته و این زنگ خطری جدی است.

ایجاد 8500 پارکینگ جدید در اطراف حرم برای نوروز

کلایی در خصوص حل مسئله ترافیک هسته مرکزی شهر گفت: در این زمینه اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت داریم. اقدامات کوتاه مدت برای نوروز  این است که در نوروز امسال با توجه به موضوعات که در هسته مرکزی شهر وجود داشته با آستان  قدس و پلیس راهور به این نتیجه رسیدم ۸۵۰۰ پارکینگ جدید در پیرامون محدوده حرم در اختیار  زائران قرار دهیم.

وی گفت: در این زمینه بحث مفصلی در شورای همتا وجود دارد و درحال بررسی‌های کارشناسی است اما آنچه قطعا اتفاق خواهد افتاد این است که در رینگ‌های پیرامونی حرم همچون پارک وحدت، میدان شهدا، میدان بسیج و میدان شهید گمنام برنامه پارکینگ‌سازی برنامه جدی‌ای است که شورای همتا روی آن جمع‌بندی دارد. مشغول نهایی کردن لکه ها و اجرایی کردن آن هستیم. برخی از این مکان‌ه همچون میدان شهدا حتی به مناقصه رفته. مجموعه طرح پیرامون حرم مطهر حتما باید مدهای جدیدی از حمل و نقل را وارد موضوع کند. سرمایه گذاری آستان قدس باید حتما در این زمینه اتفاق بیفتد.

با تخلفات و کارکنان خاطی برخورد صورت می‌‌گیرد

شهردار مشهد تاکید کرد: اینجا عزم شده با تحلفات برخورد شود، گرچه این تخلف نیز یک مورد نبوده. بلکه 15 مورد در یک ماه و نیم گذشته شناسایی شده ولی مردم صدایی نشنیده‌اند.

کلایی بیان کرد: اطمینان می‌دهم در مبارزه با فساد جدی هستیم و ذره‌ای از خواست مردم در مبارزه با فساد تنازل نمی‌کنیم و به خواست شهروندان و همکاران شریف خودمان در شهرداری مشهد این اقدام را انجام می‌دهیم.

وی گفت: هدف‌گذاری صورت گرفته برای کاهش تخلفات در این زمینه، محقق خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز