معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

ساماندهی مرز باشماق نیازمند تلاشی فراتر از وظایف اداری است

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۶:۰۱:۲۵
کد خبر: ۸۲۲۵۶۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: رفع موانع و مشکلات مرز باشماق، نیازمند کار مداوم و پیگیرانه است و از مدیران درخواست دارم امورات مرز را همچون کارهای روتین و وظایف اداری نگاه نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در کارگروه مقابله با تحریم های استان به دستور العمل ابلاغی به استان‌ها برای اجرای برنامه هایی برای مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: این دستور العمل شامل دو بخش است که بخش اول آن شامل مشکلات و موانعی است که در استان قابل حل است و درباره آن باید تصمیم گیری شود و بخش دوم مسائلی است که در استان قابل حل نیست و باید آنها را دسته بندی و برای رفع آن به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه از جمله موضوعات قابل حل در استان موضوع تنظیم بازار است گفت: مشکلاتی در این بخش وجود دارد و انتظار داریم در سطح ملی و برای کاهش قیمت ها، کالاهای اساسی بیشتری به کردستان تخصیص داده شود.

وی افزود: برای کاهش قیمت برخی از کالاها در استان تدابیری از جمله برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در همه شهرستان ها اندیشیده شده است.

فیروزی افزود: عرضه مستقیم کالا تا سه روز آینده در همه شهرستان ها اجرایی می شود و این امر می تواند به ثبات بازار کمک کند.

وی با بیان اینکه به واسطه تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور مشکلاتی بوجود آمده، تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است ادارات و سازمانهای دولتی از بخشی نگری پرهیز کنند، تا بتوانیم ثبات و آرامش را به بازار برگردانیم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود از خواب چهار روزه کامیون های ترانزیتی در مرز باشماق انتقاد کرد و گفت: لازم است جهت سرعت بخشیدن به صادرات این مشکل برطرف شود و این مسئله با یک هماهنگی درون استانی قابل حل است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن زمان خواب کامیون های ترانزیتی به صادرات استان ضربه می زند از طرح تسهیل صادرات تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به تحولات مثبت ایجاد شده در عراق و سوریه چشم انداز روشنی پیش روی مرزهای استان کردستان است.

فیروزی اضافه کرد: همین مسئله ثابت می کند که ما به کار جدی تر وشبانه روزی در مرز باشماق نیاز داریم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: رفع موانع و مشکلات مرز باشماق، نیازمند کار مداوم وپیگیرانه است و از مدیران درخواست دارم امورات مرز را همچون کارهای روتین و وظایف اداری نگاه نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز