استاندار کرمانشاه:

دالاهو؛ پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری منطقه را دارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۷:۴۰:۵۰
کد خبر: ۸۲۲۶۴۹
دالاهو؛ پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری منطقه را دارد
منطقه سیاحتی سراب کرند و باغ‌های مجاور از یک پتانسیل بسیار مناسب گردشگری برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان دالاهو گفت: دالاهو از پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری در منطقه برخوردار است.

او افزود: منطقه سیاحتی سراب کرند و باغ‌های مجاور از یک پتانسیل بسیار مناسب گردشگری برخوردار هستند.

 استاندار کرمانشاه گفت: برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تسهیل در روند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری، به دنبال الحاق سراب کرند به حریم شهری هستیم.

بازوند ادامه داد: برای حل مشکل آب شرب شهر کرند هم در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم برای خرید دو دستگاه تصفیه آب را تامین و در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهیم.

او افزود: تعدادی از اهالی روستای زلزله‌زده زرده مایل به انتقال به محل تعیین شده جدید نیستند.

استاندار کرمانشاه گفت: مقرر شد بنیاد مسکن با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری اجازه دهد این افراد در همان محل قبلی، واحدهای خسارت دیده خویش را بازسازی کنند.

بازوند ادامه داد: روند بازسازی دیگر واحدها هم در محل جدیدی که جانمایی شده؛ طبق روال معمول در حال انجام است.

او افزود: همچنین مقرر شد جاده دسترسی روستا که در زلزله دچار آسیب شده هم به شکل مناسبی ترمیم شود.

استاندار کرمانشاه گفت: دامپروری یکی از پتانسیل‌های منطقه دالاهو است و در همین را راستا دولت وام‌های کم‌بهره مناسبی را در اختیار متقاضیان احداث واحدهای دامداری قرار دهد.

بازوند ادامه داد: تاکنون کار بازسازی 11هزار واحد دامی خسارت دیده به اتمام رسیده است و کار بازسازی دو هزار واحد باقی مانده هم در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه با همراهی معاون عمرانی استاندار و در قالب یک سفر یک روزه از شهرستان دالاهو بازدید کرد. وی در این سفر از منطقه سیاحتی سراب کرند، تاسیسات آب و فاضلاب شهری، گاوداری صنعتی هلته، روستای زلزله‌زده زرده و همچنین اماکن زیارتی منطقه که در زلزله آسیب دیده بودند؛ بازدید کرد.

 

نظر شما