موفقیت دو انجمن زیست محیطی و پژوهشگر جوان لرستان در چهاردهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۸:۱۸:۳۱
کد خبر: ۸۲۳۰۸۱
موفقیت دو انجمن زیست محیطی و پژوهشگر جوان لرستان در چهاردهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار
در چهاردهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار دو انجمن زیست محیطی مثلث زندگی و کوشا سبز ارکان پایدار از استان لرستان و پژوهشگر جوان این استان مقام برتر این دوره را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، دو انجمن زیست محیطی مثلث زندگی رومشکان و کوشا سبز ارکان پایدار استان لرستان و آقای مهدی مهدی نسب به پاس تلاش های ارزنده در زمینه حفاظت از محیط زیست موفق به دریافت لوح تقدیر از چهاردهمین دوره جایزه دکتر تقی ابتکار گردید.

این مراسم با حضور سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رییس جهمور در امور بانوانان و خانواده، پرویز حناچی شهردار تهران، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ادوار سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاهیان و فعالان محیط زیستی برگزار گردید.

در این دوره لوح تقدیر پژوهشگر جوان به مهدی مهدی نسب از لرستان به خاطر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی متعدد و موثر در زمینه محیط زیست شهری و حفاظت از تالاب ها و تالیف کتاب تالاب ها اهدا گردید.

 همچنین موسسه مردم نهاد کوشا سبز ارکان پایدار به خاطر ایجاد فعالیت های زیربنایی به منظور حفاظت از جنگل توسط روستاییان و کمک به فعالیت های اقتصادی به حفاظت از جنگل ها جایزه تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را دریافت و انجمن مردم نهاد مثلث زندگی به خاطر کاشت بیش از 10000 بذر بلوط در مناطق جنگلی مهله کوه و سرکن و تیمار و رهاسازی بیش از 50 گونه جانوری و پرنده، لوح تلاشگر بخش تشکل های مردم نهاد را کسب نمود.

جایزه دکتر تقی ابتکار که در زمان گذشته مشاور علوم و فنون رئیس جمهوری وقت (حجت الاسلام سید محمد خاتمی) بود، توسط خانواده آن زنده یاد از سال ۱۳۸۰ و پس از درگذشت وی آغاز شد. از سال 1380 تا 1384 مراسم جایزه علمی محیط زیستی تقی ابتکار توسط فرهنگستان علوم برگزار می شد ولی از سال 1384 این مراسم توسط موسسه صلح و محیط زیست برگزار می شود. از مهمترین اقدامات تقی ابتکار به عنوان پدر محیط زیست ایران بعد از انقلاب را می توان: جلوگیری از انحلال سازمان حفاظت محیط زیست کشور بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، پیشنهاد دهنده اصل پنجاهم قانون اساسی جهموری اسلامی ایران در موضوع حفاظت از محیط زیست و ارائه دهنده طرح: قرن 21، قرن گفتگوی تمدن ها و دوستی با زمین را اشاره نمود.

ابداعات، اختراعات و طرح ‌هایی برای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست، خلاقیت ‌ها (نظری و کاربردی) و ابتکاراتی که با اجرای آن آلودگی و تخریب محیط زیست کاهش پیدا کنند، ارائه طرح ‌های علمی که موجب نجات گونه ‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض گیاهان و جانوران شوند و فعالیت ‌هایی که به سبب آن دانش زیست محیطی جامعه ارتقا و فرهنگ زیست محیطی در سطحی فراگیر اشاعه یابد، از مهم ترین شاخص‌ های ارزیابی فعالیت ‌های دانشوران و تلاشگران برای اعطای جایزه دکتر تقی ابتکار از سوی مرکز غیر دولتی صلح و محیط زیست به شمار می‌آیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز