استاندار البرز:

اگر اعتبارات مصوب اشتغال روستایی در جای خود هزینه شود نرخ بیکاری به شدت کاهش می یابد/ برای ارتقا صنایع دستی، گردشگری و بومگردی البرز طرح و برنامه داریم

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۱:۱۹:۴۳
کد خبر: ۸۲۳۱۶۹
اگر اعتبارات مصوب اشتغال روستایی در جای خود هزینه شود نرخ بیکاری به شدت کاهش می یابد/ برای ارتقا صنایع دستی، گردشگری و بومگردی البرز طرح و برنامه داریم
​نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه اگر اعتبارات مصوب اشتغال روستایی در جای خود هزینه شود نرخ بیکاری به شدت کاهش می یابد، گفت: با تسهیلات توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، صنایع دستی، گردشگری و بومگردی البرز توسط روستاییان تقویت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهبازی در جلسه شورای اشتغال استان که عصر یکشنبه با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه تیم اقتصادی البرز بسیار قوی و پای کار هستند، افزود: از همراهی بانک ها در حوزه های مختلف اشتغال، تسهیل و رفع موانع تولید و... قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه البرز ظرفیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف علمی، تحقیقاتی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... دارد، ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده از سازمان برنامه و بودجه شیب اشتغال البرز به سوی خدمات و کشاورزی آمده است.

دکتر شهبازی گفت: 2 منطقه محروم طالقان و بالا طالقان داریم که هر چقدر در این مناطق کار کنیم باز هم کم است.

وی با اشاره به اینکه اشتهارد به عنوان شهرستان پایلوت برای توسعه پایدار در نظر گرفته شده، اظهار داشت: این شهرستان پایلوت پنل های خورشیدی، اشتغال و زیر ساخت ها است و از هفته آینده فعالیت هایی در این منطقه آغاز می شود.

دکتر شهبازی گفت: طی 40 سال گذشته کارهای بسیاری در زمینه زیر ساختی، گازرسانی، بهداشت و آموزش و پرورش در استان و کشور انجام شده و دولت تدبیر و امید نیز قدم های بسیار خوبی در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه البرز یکی از استان های مهاجر پذیر کشور است اظهار داشت: این استان قطب علم و فناوری است و در زمینه استارت آپی جوانان زیادی به این سمت گرایش پیدا کرده اند.

استاندار البرز افزود: البرز یکی از اهداف صنعتی کشور است که موجب تولید و اشتغال می شود که باید این تولید و اشتغال تثبیت تا از ظرفیت اشتغال در استان ما کم نشود.

دکتر شهبازی با اشاره به اینکه 14 استان کشور از مسیرهای ارتباطی استان البرز استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: با این وجود اعتبارات در حوزه راه استان محدود است که شهرداری کرج 10 هزار میلیارد ریال پروژه آزاد راهی وکمربندی شمالی تعریف کرده تا ترافیک مرکز استان روان شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان البرز نیازمند یک همت ملی در حوزه شهری و روستایی است و در صورتی که اعتبارات برای اشتغال روستایی تخصیص یایدنرخ بیکاری استان از 10 درصد به پنج درصد می رسد.

استاندار البرز گفت: این قول را می دهیم که یک هزار میلیارد ریال که از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برای توسعه و اشتغال روستایی به البرز تخصیص یافته در جای خودش هزینه شود.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه استقرار شعبه بانک سینا یکی از تقاضاهای استان است، افزود: هدف ما این است که برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال که از برنامه های دولت تدبیر و امید است از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

وی عنوان کرد: برای اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی مصوب از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری طرح و برنامه داریم.

استاندار البرز گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مامور به برنامه ریزی فوری در جهت شکوفایی گردشگری البرز است.

 

 

نظر شما