با هدف ارتقای آگاهی های عمومی؛

تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و محیط زیست منعقد شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۴:۴۲:۳۱
کد خبر: ۸۲۳۲۳۹
تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و محیط زیست منعقد شد
با هدف ارتقای آگاهی های عمومی؛ تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و اداره کل محیط زیست استان کردستان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با فریبا رضایی، مدیرکل محیط زیست استان کردستان اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه میان این دو نهاد بسیار ارزشمند و الگویی برای سایر استان ها است.

محمد عبدالملکی گفت: نقش کتاب و کتاب خوانی در توسعه فرهنگی و ارتقای آگاهی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و این امر در بسیاری از حوزه ها به ویژه محیط زیست نمود بسیار مثبتی می تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی با اجرای برنامه های مهم و اثرگذار کتابخوانی با مشارکت عمومی در حوزه محیط زیست می توانند به فرهنگ سازی در این بخش کمک شایانی بکنند.

عبدالملکی عنوان کرد: در راستای تحقق فرازی از اصل پنجاهم قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده است و به منظور عملیاتی ساختن سیاست های زیست محیطی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) این تفاهم نامه میان کتابخانه های عمومی و اداره کل محیط زیست استان کردستان منعقد می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: همکاری های فرهنگی، اجرایی زیست محیطی در راستای تسریع در اعمال قوانین، مقررات و سیاست های فرا دستی محیط زیست یکی از اهداف مهم انعقاد تفاهم نامه است.

وی دانش افزایی برای ترویج فرهنگ و سواد محیط زیستی در میان مراجعان کتابخانه به عنوان یک اصل از اصول حقوق شهروندی و یکی از موضوعات مهارت زندگی، افزایش سطح مشارکت اجتماعی کتابداران و مراجعان کتابخانه های عمومی استان درانجام طرح ها و برنامه های محیط زیست از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

عبدالملکی با اشاره به تعهدات کتابخانه های عمومی استان کردستان در این تفاهم نامه، عنوان کرد: مشارکت در تدوین برنامه های جامع برای حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی با موضوعات مرتبط، وهمکاری در امر آموزش و فرهنگ سازی برای کلیه مخاطبان شهری و روستایی در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی های زیست محیطی برخی از تعهدات این اداره کل است.

وی افزود: بهره گیری از پتانسیل نیروهای انسانی ادارات کتابخانه های عمومی استان جهت ارائه آموزش های محیط زیستی و ترویج فرهنگ محیط زیست، همکاری دربرگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل اداری و مراجعان کتابخانه با موضوع حفاظت از محیط زیست و همکاری در برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات مرتبط با حفظ محیط زیست از تعهدات دیگر کتابخانه های عمومی در تفاهم نامه مشترک با اداره کل محیط زیست استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: همکاری در برگزاری سمینار ها و همایش های مشترک علمی و اطلاع رسانی زیست محیطی، مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی از قبیل برگزاری مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه های کتاب با موضوع مرتبط با محیط زیست و معرفی کتابهای مرتبط با موضوع محیط زیست در قفسه تازه های کتاب از تعهدات دیگر این نهاد فرهنگی است.

عبدالملکی در ادامه به برخی تعهدات اداره کل محیط زیست استان کردستان در تفاهم نامه مشترک با کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: حمایت و پشتیبانی کتابخانه های عمومی استان از سوی واحدهای تابعه اداره کل محیط زیست جهت اجرای قوانین و مقررات مربوط به حفاظت محیط زیست در محدوده هر یک از شهرستان های استان یکی از این تعهدات است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی های زیست محیطی پرسنل اداری و مراجعان کتابخانه های عمومی استان از طریق شیوه های مختلف آموزش مستقیم و غیر مستقیم جهت تعمیم به سطح جامعه و پشتیبانی فنی و علمی از برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی همزمان با رویدادهای مختلف محیط زیستی در استان نیز از تعهدات دیگر محیط زیست است.

عبدالملکی تدوین برنامه های جامع برای حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی با موضوعات مرتبط و برگزاری نشست های تخصصی با موضوع آگاهی های زیست محیطی را نیز از تعهدات محیط زیست در تفاهم نامه مشترک با کتابخانه های عمومی استان کردستان ذکر کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حصول نتایج بلند مدت، این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت پنج سال معتبر و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز