مشاور و مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

کاشت ۸ میلیون اصله نهال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۲:۰۴:۴۷
کد خبر: ۸۲۳۳۳۰
کاشت ۸ میلیون اصله نهال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کل کشور
مشاور و مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در شهرک‌های صنعتی سبزوار، پنج اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری غرس کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، "علی بلالی دهکردی" در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری در شهرک صنعتی سبزوار یک و دو برگزار شد، اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز از اهمیت فراوانی برخوردار بوده زیرا نه تنها صنعتگران بلکه بر تمامی جامعه اثر دارد و باعث تلطیف محیط کار شده و باید با بهره برداری صحیح از این منابع عظیم خدادادی گامی موثر در جهت احیای این نعمت بزرگ برداریم و به بهترین شکل ممکن حراست و محافظت کنیم.

وی افزود: تاکنون هشت میلیون و 200 هزار اصله نهال و نیز هفت هزار و 760 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور کاشته و ایجاد شده که با برنامه ریزی های صورت گرفته طی سال جاری 52  هکتار به این میزان اضافه شد که مجموع فضاهای سبز  به هفت هزار و 812 هکتار رسیده است.

بلالی با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه محیط زیست ادامه داد: در کنار اغلب طرح های عمرانی و همچنین در راستای توسعه و افزایش فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، کاشت درخت با انواع گونه های مختلف گیاهی و محیطی غرس شده است.

وی تأکید کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز از اهداف مهم ما در راستای حفظ و ارتقاء محیط زیست و همچنین حفظ و گسترش زنجیره فضای سبز کشور بوده چرا که هوای سالم و پاک حق همگان برای داشتن محیطی سرشار از طراوت و ازجمله ضروریات در تمام مناطق است.

مشاور و مدیرکل حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در کشور، ادامه داد: با تجهیز فضاهای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره ای و نیز استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه ها و همچنین استفاده از گونه های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون12 هزار و 670  کیلومتر، آبیاری درختان و فضاهای سبز تحت فشار و قطره ای انجام می شود تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

وی خاطر نشان کرد: باید نگاه تمامی شهرک‌های صنعتی در کشور یک نگاه توسعه متوازن زیست محیطی باشد و اهمیت ویژه ای به گسترش فضای سبز دهند تا ضمن حفظ و ارتقاء محیط زیست، نشاط و شادابی را افزایش و بهره وری کار را دو چندان کنند.

وی در پایان گفت: حوزه صنعت هم یکی از عناصر مهم در توسعه و حفظ شریان حیاتی محیط زیست بوده و باید صنعتگران از تمام ظرفیت در این حوزه استفاده و بهره ببرند تا محیط زیستی سالم و پاک داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز