معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دانشگاهیان باید کار آفرین باشند/ کارآفرینان باید حمایت شوند

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۹:۰۶:۰۵
کد خبر: ۸۲۳۴۹۲
دانشگاهیان باید کار آفرین باشند/ کارآفرینان باید حمایت شوند
سورنا ستاری گفت:اگر دانشگاه‌ها محور کارآفرینی، توسعه و اشتغال باشند تحول اقتصادی اتفاق می افتد.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ ستاری روز سه شنبه در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت الله بروجردی، اظهار کرد: دانشگاهیان باید کار آفرین باشند و نباید بعد از تحصیل سراغ اشتغال و کار باشند.

او افزود: دانشگاه محور فرهنگ، کار آفرینی و اقتصاد است براین اساس باید به دنبال توسعه کارآفرینی در دانشگاه بود و سرمایه گذاری ها باید با اکوسیستم منطقه سازگاری داشته باشد.

ستاری  تصریح  کرد: دانشگاه باید با جامعه کار کند و دیوارکشی در دانشگاه ها معنی ندارد اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم باید دانشگاه وارد جامعه شود.

رئیس بنیاد نخبگان کشوربا بیان اینکه  توسعه فکر و نرم افزار پیشرفت و ورنق همه جانبه را ایجاد می کند،خاطر نشان کرد: دانشگاه ها همان ملت ابن سینا و خوارزمی هستند ولی امروز افرادی همچون آنها وجود ندارد و این ضعف واحدهای دانشگاهی است.

ستاری بیان کرد: کارآفرینان باید حمایت شوند و این مهم فقط مالی نیست و باید بین یک کارآفرین و جوان بیکار پیگیر برای به دست آوردن شغل اداری تفاوت وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه مرکز رشد نطفه اولیه است و باید تلاش کنیم این مراکز رونق داشته باشند،گفت: وقتی پیشرفت و توسعه ایجاد می شود که جوشش از داخل باشد صنعت جایی است که احتیاج به دانشگاه داشته باشد و نوآوری به وجود بیاید.

ستاری با بیان اینکه  صنعتی که از خارج نصب می شود صنعت نیست و کارخانه است،تاکید کرد: صنعتی که طراحی آن بومی نباشد آن را نخواهیم داشت و ارزش افزوده ای ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز