به همت دادگستری شهرستان خلخال؛

جشن نمادین آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد در خلخال برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۰:۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۲۳۷۰۱
جشن نمادین آزادسازی محکومان جرائم غیرعمد در خلخال برگزار شد
برای نخستین بار در استان اردبیل جشن نمادین آزادسازی مددجویان محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در خلخال به همت دادگستری شهرستان خلخال برگزار شد.

به گزارش برنا، علی رمضان‌پور در مراسم جشن نمادین آزادسازی مددجویان محکومیت‌های مالی و جرائم غیر عمد در خلخال اظهار کرد: این جشن  برای اولین بار در سطح استان اردبیل و در شهرستان خلخال برگزار شد.

وی افزود: به واسطه نزدیک شدن به سال نو لازم بود در ایامی غیر از ایام مبارک رمضان  این فرهنگ‌سازی صورت پذیرد که این بار علاوه بر مشارکت آقایان با محوریت بانوان روبه‌رو بودیم.
رئیس دادگستری شهرستان خلخال تصریح کرد: ستاد فرعی دیه شهرستان خلخال با همکاری دادگستری شهرستان خلخال یکی از محورهای فعالیت‌ها را جلب مشارکت‌های بانوان خیّر و نیکوکار شهرستان خلخال دانسته و در کنار آن با انجام این برنامه معنوی و فرهنگی و نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی در آزادسازی  مددجویان جرائم غیر عمد مالی گامی شایسته برداشته است.
وی ادامه داد: کمک به آزادی یک زندانی امری نیک است اما اگر همین کمک با هماهنگی ستاد فرعی دیه شهرستان انجام گیرد، کمک‌ها یک جا جمع شده و چندین نفر حق آزادی پیدا می‌کنند.
رمضان‌پور با اشاره به مشکلات عظیم خانواده مددجویان محکومیت‌های مالی بیان کرد: نهادینه‌سازی این امر که بانوان خیّر ونیکوکار نیز می‌توانند نقشی تأثیرگذار در سرنوشت و آزادسازی محکومان جرائم غیر عمد مالی دارند قابل کتمان نیست. 
وی با قدردانی از زحمات مشاوران و مددجویان زندان و ستاد دیه و همکاران دادگستری گفت: بخشی از مبالغ محکومیت‌های مالی با مشاوره و کمک افرادی که خود باعث زندانی شدن افراد شده‌اند، کاهش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: ستاد دیه خلخال در سال‌های اخیر بالاترین مقام و رتبه را در جلب مشارکت‌های مردمی برای آزادسازی محکومان مالی وجرائم غیر عمد داشته است.
حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز با اشاره به سفارش قرآن کریم و ائمه اطهار به اهمیت نوع‌دوستی و دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: ماه مبارک رجب فرصت مناسبی برای مؤمنین و نوع‌دوستان است تا با دستگیری از نیازمندان دین خود را ادا کنند.
امام جمعه خلخال ضمن قدردانی از زحمات مجموعه کارکنان دادگستری و قضات شهرستان خلخال گفت: آزاد سازی مددجویان جرائم غیر عمد مالی از این رو اهمیت دارد که در واقع از چارچوب خانواده حمایت می‌شود.
بنا به این گزارش، در این جشن که با مشارکت خوب بانوان خیّر خلخال برگزار شد بیش از 7میلیون تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شد که صرف آزاد سازی محکومان مالی و جرائم غیر عمد خواهد شد.

 

نظر شما