فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی خبر داد:

رفع تصرف یک میلیون متر مربع از اراضی استان اردبیل

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۰:۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۲۳۷۰۲
رفع تصرف یک میلیون متر مربع از اراضی استان اردبیل
فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال یک میلیون متر مربع از اراضی این استان با حمایت مراجع قضایی، دادگستری و تلاش ماموران یگان حفاظت و نیرو‌های انتظامی رفع تصرف شد.

به گزارش برنا،فرهاد احدی، فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل ارزش این اراضی را ۴۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: مقابله جدی و قاطع و رفع تصرف از اراضی زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی استان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی به اشخاصی که در محدوده همجوار با اراضی زیرپوشش این اداره کل، قصد خرید اراضی برای احداث بنا و زراعت را دارند، توصیه کرد قبل از خرید زمین مراتب را با مراجعه حضوری به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استعلام و پیگیری کنند تا در دام زمین خواران و متصرفین به اراضی بیت المال گرفتار نشوند.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از برخورد قاطع با زمین خواران و رفع تصرف از اراضی مرغوب بیت المال در پارس آباد مغان خبر داد و گفت: این عملیات با اجرای ۲۳ فقره احکام صادره از مراجع دادگستری در ۲ مرحله اجرا شد.

احدی اظهار داشت: مساحت اراضی رفع تصرف شده در محدوده شهرستان پارس آباد ۳۸۰ هزار متر مربع بوده و بنا به نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی بیش از چهار هزار میلیارد ریال ارزیابی شده است.

وی افزود: این عملیات با پیگیری و بکارگیری بیش از ۵۰۰ نفر از همکاران انتظامی، یگان حفاظت و کارکنان اداره کل و نیرو‌های گروه بندی تخریب با بهره گیری از ۳۰ دستگاه انواع لودر و کامیون سنگین و نیمه سنگین با موفقیت انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: در این ماموریت بیش از ۵۰ باب مغازه شامل پارکینگ خودرویی، بنگاه‌های تجاری مصالح ساختمانی، تعمیرگاه‌های خودرویی، فروش قطعات و کارگاه‌ها و ۲۲ قطعه زمین زراعی و باغ میوه با هزار اصله اشجار میوه واقع در محدوده که از سال‌های گذشته از سوی زمین خواران تصرف و یا بین اشخاص خرید و فروش شده بود، ضمن خلع ید اراضی تصرف شده، تخریب مستحدثات و رفع تصرف اراضی بیت المال انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان حاضر در زمان اجرای احکام مذکور، این مقدار رفع تصرف اراضی و مستحدثات موجود در گستره جغرافیایی به طول یک کیلومتر کنار جاده مواصلاتی و در حریم شهرستان پارس آباد بی سابقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز