رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت خراسان رضوی:

توانمندسازی زنان گامی مهم در توسعه مشهد است

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۱:۳۵:۲۶
کد خبر: ۸۲۳۷۵۶
توانمندسازی زنان گامی مهم در توسعه مشهد است
رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: زنان بخش بزرگی از جمعیت مشهد را به خود اختصاص داده اند که می توان با توانمندسازی این ظرفیت بالقوه گام مهمی در راستای توسعه مشهد و استان خراسان رضوی برداشت.

آرزو حیدریان در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد گفت: با توانمند سازی بانوان علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی می توان، از این توان و ظرفیت بالقوه برای توسعه شهرستان مشهد نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به آمار بالای بانوان باسواد و تحصیلکرده در مشهد، عنوان کرد: می توان با ارائه راهکارهایی نظیر توانمندسازی زنان زمینه حضور آنها را در عرصه های اقتصادی و مشارکت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراهم کرد.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت خراسان رضوی عدم خودباوری برای ورود به عرصه های اقتصادی، نبود سرمایه لازم برای ورود به فعالیت های اقتصادی، نبود قوانین حمایتی از زنان بازرگان و کارآفرین را از جمله برخی مشکلات زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی برشمرد و افزود:  مشکلاتی مانند نبود تحقیق و پژوهش و نبود ایده، طرح و برنامه مدون برای حل مسائل و مشکلات زنان از دیگر مسائل مهمی هستند که تاکنون به خوبی به آنها توجه نشده است. البته در این راه موانعی نظیر محدودیت های فرهنگی، نداشتن اعتماد به نفس، قوانین سختگیرانه ونبود آموزش کافی نیز وجود دارد.

حیدریان تاکید کرد: فرهنگ اقتصادی در کنار فرهنگ سیاسی و فرهنگ حضور در اجتماع هنوز آموزش داده نشده است که جای تامل و بررسی بیشتر دارد.

وی اظهار داشت: زنان در عرصه های اقتصادی با وجود اینکه از نظر علمی و هوش در سطحی برابر با مردان قرار دارند اما حضور آنها کم رنگ است چون فرصت برابر برای زنان وجود ندارد.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان خیرین سلامت استان متذکر شد: حتی اگر فرصت های برابر و از نظر توانمندی یک زن و مرد در یک مرتبه باشند اما باز مردان توانمند تر هستند چون موانع بیشتری درمقابل زنان وجود دارد و آنچه را که مردان در سایه روابط می توانند بدست آورند زنان آن را باید بصورت ضوابط و قوانین سختگیرانه طی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز