مجموعه تاریخی حسنلو با ۱۱ برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۳۹۱۷
مجموعه تاریخی حسنلو با ۱۱ برنامه نوروزی به استقبال مسافران نوروزی می رود
سرپرست پایگاه ملی حسنلو گفت: مجموعه تاریخی حسنلو با 11 برنامه نوروزی متنوع و شاد به استقبال مسافران نوروزی می رود

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن شیری، سرپرست مجموعه پایگاه ملی حسنلو، با بیان اینکه این مجموعه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان می باشد، در ایام نوروز 1398 نیز مانند سالهای گذشته برنامه های متنوع نوروزی با هدف ایجاد نشاط، معرفی اثر و آشنایی بیشتر مردم محلی و گردشگران با آداب و رسوم گذشته منطقه برگزار خواهد شد.

وی اظهار نمود: برپایی سفره سنتی عید ( بایرام سوفراسی )، برگزاری مسابقات عکاسی و نقاشی با موضوع نوروز در فرهنگ مردم شهرستان نقده و تپه تاریخی حسنلو ، برگزاری بازارچه موقت عرضه محصولات صنایع دستی ، برگزاری بازیهای بومی – محلی ، معرفی ارزشهای نوروز ، پیشینه آن و مراسمات رایج محلی در آن ایام ، ارائه خوراک و غذاهای بومی – محلی ، برگزاری مراسم موسیقی سنتی آشیقلار ، برگزاری رسم تکم خوانی بر اساس مؤلفه های موجود در منطقه ، برپایی نمایشگاه عکس ( معرفی آثار شهرستان و استان ) و برپایی سیاه چادر عشایری از مهمترین این برنامه هاست.

این مقام مسوول تصریح کرد: منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که با قدمت 8000 ساله یکی از مهمترین محوطه های باستانی ایران است که دارای شهرت جهانی است.

شیری بیان کرد: جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت 3000 ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می شود.

گفتنی است؛ این اثر، در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می رود که همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز