برنامه نوروزگاه در ارومیه از چهار تا هشت فروردین ماه ۹۸ برگزار می شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۷:۲۳:۰۶
کد خبر: ۸۲۳۹۲۴
برنامه نوروزگاه در ارومیه از چهار تا هشت فروردین ماه ۹۸ برگزار می شود
برنامه نوروزگاه در ارومیه از چهار تا هشت فروردین ماه ۹۸ در دو مکان مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن و مجتمع تجاری،تفریحی و گردشگری تورک مال برگزار می شود.

به  گزارش برنا آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در ارتباط با برگزاری نوروزگاه در ارومیه اظهار کرد: برنامه نوروزگاه در ارومیه روزهای چهار و پنج فروردین ماه ۹۸ در مجتمع تجاری و تفریحی تورک مال و در روزهای ۶ تا هشت فروردین از ساعت ۱۶ تا زمان اذان مغرب در مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن برگزار می شود.

او با اشاره به برنامه های برگزار شده در این نوروزگاه ها افزود: برگزاری مراسم آیینی، بومی و محلی نوروزی ارومیه، اجرای بازی های نوروزی قدیمی از جمله سایاچی لار، تکم چی لر، برپایی بایرام سورفاسی، یومورتا سیندیرما، اجرایی موسیقی عاشیقی، بایاتی لار و نقالی از جمله برنامه های نوروزگاه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در این نوروزگاه ها همه روزه مسابقه ای با محتوای نوروز برگزار شده و به سه نفر به قید قرعه جایزه داده خواهد شد، ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، معرفی و پخت غذاهای سنتی و اجرای نمایش های سنتی از دیگر برنامه های نوروزگاه است.

او با اشاره به اینکه امسال سومین سال برگزاری نوروزگاه در ارومیه است، عنوان کرد: سال گذشته روزانه در حدود دو هزار نفر از این نوروزگاه ها بازدید داشتند.

گفتنی است، کیوسک اطلاع رسانی راهنمای گردشگران نیز در مجتمع تجاری، تفریحی و گردشگری تورک مال راه اندازی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز