معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری:

درخت دانشنامه فرهنگ کردستان ۱۵ سال آینده ثمر خواهد داد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۴:۰۲
کد خبر: ۸۲۴۰۱۴
درخت دانشنامه فرهنگ کردستان ۱۵ سال آینده ثمر خواهد داد
معاون فرهنگی و هنری اداره‌ کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: درخت دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان 15 سال آینده ثمر خواهد داد و مسئولان استانی در این راستا می بایست حامی، یار و یاور حوزه هنری کردستان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ داود ضامنی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش دبیرخانه دائمی دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: حافظه فرهنگی بخشی از تاریخ فرهنگی است و شاید بدون توجه به تاریخ فرهنگی مفهوم آن به درستی درک نشود.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری عنوان کرد: تاریخ فرهنگی ارتباط خاصی با انسان شناسی فرهنگی دارد زیرا انسان شناسان تلاش کردند معنا ذهن انسان، مقوله فرهنگ، هنر، تمدن و تاریخ را بازنمایی کنند.

ضامنی گفت: مورخان در 300 سال سال گذشته تلاش می کردند فرهنگ و هنر را از یک منظر سیاسی مطالعه کنند و بخش عمده کتاب هایی که در این حوزه نوشته شده توسط نهادهای وابسته به قدرت مقبول و بازنمایی شود.

وی افزود: دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان یکی از پروژه های مهم فرهنگی و یکی از بخش های لازم برای توسعه استان تلقی می شود که باید زمینه لازم برای تولید و انتشار داشته باشد.

وی اظهار داشت: حوزه هنری باید تلاش خود را دو چندان کرده و در قالب این دانشنامه تاریخ و فرهنگ کردستان را در ابعاد گسترده تر برای آیندگان به رشته تحریر در آورد.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه درخت این کار 15سال آینده ثمر خواهد داد، افزود: اگر مسئولان استانی درک درستی از شرایط کنونی داشته باشند با حمایت از حوزه هنری کردستان در راستای تامین اعتبارات برای توسعه پروژه دانشنامه در جهت به تحریر درآمدن تاریخ فرهنگی کردستان یاری رسان خواهند شد.

وی افزود: با توجه به محدودیتی که در چاپ فیزیکی دانشنامه وجود دارد و چاپ چندین مجلد از آن سال ها زمان نیاز دارد لذا بهره گیری از سایت های برخط بهترین گزینه برای علاقمندان در اقصی نقاط جهان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز