مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه:

۵ میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه برای کمک به نیازمندان مناطق زلزله‌زده تخصیص شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۶:۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۲۴۹۲۳
۵ میلیارد تومان اعتبار به کرمانشاه  برای کمک به نیازمندان مناطق زلزله‌زده تخصیص شد
"عیدی"ویژه به مددجویان کمیته‌امداد و خانواده‌های زندانیان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: عیدی ویژه به مددجویان کمیته امداد و خانواده‌‎های زندانیان مناطق زلزله‌زده استان پرداخت شد.

او به ضرورت حمایت از خانواده‌های نیازمند در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در همین راستا با پیگیری‌های استاندار، از محل هدفمندی یارانه‌ها پنج میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه جهت کمک به نیازمندان مناطق زلزله‌زده تخصیص شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تاکنون از محل این اعتبار، بدهی یازده زندانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که با بدهی کمتر از 20 میلیون تومان در زندان به سر می‌بردند، پرداخت شده تا این افراد بتوانند عید نوروز پیش رو در کنار خانواده‌هایشان باشند.

بالایی با اشاره به وجود 275 خانواده در مناطق زلزله زده که سرپرست آنها در زندان به سر می‌برد، گفت: صرف‌نظر از جرم سرپرست خانوار، مقرر شده از محل این اعتبار مبلغ 500 هزار تومان به عنوان عیدی برای کمک به این خانواده‌ها پرداخت شود.

او افزود: علاوه بر این‌ها، از محل این اعتبار، تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله‌زده (9 شهرستان و دو بخش) به میزان حقوق یک ماه خود، عیدی دریافت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به خسارت جمعی از دامداران استان در حمله حیوانات وحشی به گله آنها اشاره کرد و گفت: پارسال 375 راس گوسفند در یکی از روستاهای شهرستان ثلاث‌باباجانی مورد حمله حیوانات وحشی قرار گرفتند و همگی تلف شدند و هنوز هم مشخص نشد که آیا واقعاً این حمله از سوی پلنگ صورت گرفته است یا نه.

بالایی با بیان این‌که پیگیری این موضوع همچنان در دستور کار جهاد کشاورزی و محیط زیست استان کرمانشاه قرار دارد، گفت: در همین راستا و برای کمک به این 26 دامدار خسارت دیده مقرر شد مبلغ 100 میلیون تومان به این افراد به عنوان مساعدت پرداخت شود تا فعلاً جبران بخش کوچکی از خسارت آنها باشد.

 

نظر شما